Studiul GfK care monitorizează cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum arată că doar una din trei gospodării din România cumpără o cremă de față sau de corp într-un an. Astfel, doar 32% dintre gospodăriile din țara noastră au achiziționat o cremă de față cel puțin o dată într-un an și 35% dintre ele cremă sau loțiune pentru corp.
În comparație cu alte țări din regiune, România se situează pe ultimul loc în ceea ce privește îngrijirea pielii.
În extrema opusă a topului, regăsim Cehia, cu 54% dintre familii cumpărătoare de creme de față, respectiv 71% loțiuni pentru corp și Austria, cu 58% dintre gospodării care au cumpărat crema de față și 62% pe cea de corp.
La coada clasamentului regăsim Serbia, care stă mai slab ca noi la capitolul îngrijire a feței, dar mai bine atunci când vine vorba despre îngrijirea corpului – jumătate dintre gospodării apelând la produse specializate.
Pentru a înțelege ce înseamnă pentru românce îngrijirea personală și care le sunt motivațiile atunci când iau decizii legate de acest aspect, GfK a realizat în luna martie un alt studiu ale cărui rezultate ne arată câteva percepții foarte interesante.
În topul priorităților pentru femeile din țara noastră, îngrijirea pielii se află pe ultimul loc. Lista preocupărilor cărora acestea le dedică cel mai mult timp și energie cuprinde îndeplinirea treburilor casnice, a nevoilor copiilor și ale soțului, serviciul sau educația personală.
“Româncele jonglează printre multele responsabilități pe care le au, îngrijirea pielii nefiind în mod clar una dintre priorități. Numai 10% consideră că este foarte important să aibă grijă de pielea lor. De asemenea, un alt motiv esențial pentru care acestea nu folosesc produse de îngrijire este lipsa conștientizării importanței prevenirii efectelor îmbătrânirii asupra pielii”, afirmă Mădălina Cârstea, Custom Research & Strategy Director GfK România.
În plus, femeile consideră că arată îngrijit în ochii celorlalți dacă sunt curate (majoritatea dintre ele declară că folosesc șampon și săpun) și dacă aplică pe pielea lor produse care au un efect vizibil asupra celorlalți, cum este machiajul. De aceea, ele declară că folosesc mai mult rujul decât o cremă sau o loțiune de corp.
Studiul Omnibus a fost realizat în luna martie de GfK România pe un eşantion reprezentativ de 544 de femei din toată țara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor față în față.