Profesorii care se vor titulariza în mediul rural ar putea primi o primă de instalare în valoare de 3 salarii medii brute pe economie, a anunţat, joi, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.
El a prezentat, într-o conferinţă de presă, mai multe propuneri pe care ministerul le-a acceptat în cadrul dezbaterii pe proiectele legilor Educaţiei şi care se vor regăsi în noua formă a textelor normative.
“Am agreat ca pentru acele cadre didactice care se vor titulariza în şcoli din mediul rural, din mediul izolat, va exista şi o primă de instalare. În momentul de faţă luăm în considerare trei salarii medii brute pe economie – primă de instalare pentru cadrele didactice care vor decide să se titularizeze în şcoli din mediul rural. Sigur va exista şi o perioadă de timp minimă în care acei profesori care au decis să se titularizeze în mediul rural vor exercita actul educaţional în interesul acelor copii din mediul rural”, a spus Cîmpeanu.
El s-a referit şi la integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale în învăţământul de masă, menţionând că cei care au forme uşoare de afecţiuni vor fi preluaţi în învăţământul de masă gradual.
“Am văzut în spaţiul public promovată fără niciun fel de logică ideea desfiinţării şcolilor speciale. (…) Aceste şcoli speciale trebuie susţinute. Există prevederi care cresc puternic finanţarea pentru aceste şcoli. (…) În şcolile speciale vor fi doar acei elevi care sunt la un nivel al cerinţelor speciale care nu permite integrarea în învăţământul de masă. Integrarea în învăţământul de masă se va face doar pentru acele afecţiuni mai uşoare ale copiilor cu CES, care vor permite integrarea în învăţământul de masă. Această integrare în învăţământul de masă se va face gradual”, a afirmat Cîmpeanu.
El a precizat că această integrare se va face pe măsură ce în şcolile din învăţământul de masă va exista infrastructură, inclusiv cabinete psihopedagogice şi elementele specifice necesare, existenţa unui număr suficient de profesori de sprijin şi consilieri şi a formării cadrelor didactice, astfel încât să se înţeleagă nevoia copiilor cu cerinţe speciale.
“Acolo unde este posibil, în măsura în care sunt create condiţiile din perspectiva infrastructurii, a resursei umane şi a pregătirii profesorilor, ei vor fi preluaţi gradual, nu mâine, nu toţi odată, gradual, în timp, doar pe măsură ce acea şcoală va demonstra că îndeplineşte cele trei condiţii simultan. Mai mult decât atât, avem tot pe parcursul dezbaterilor rezultat şi următorul lucru: profesorii din învăţământul de masă, nefiind familiarizaţi cu nevoile acestor copii cu cerinţe educaţionale speciale, vor beneficia de un spor de 5% pentru fiecare copil cu cerinţe educaţionale speciale înmatriculat într-o clasă, maximum 15%, pentru că într-o clasă vor putea fi integraţi maximum trei copii cu cerinţe educaţionale speciale, pe palierele uşoare de afectare, cele care vor permite. Acest lucru se va face, bineînţeles, la solicitarea părinţilor şi nu automat”, a adăugat Cîmpeanu.