carte-identitate1Noile cărți electronice de identitate, care vor conține mai multe elemente de particularizare, vor fi puse în circulație începând cu 1 aprilie 2014, prevede proiectul HG privind modificarea și completarea actelor normative referitoare la aplicarea dispozițiilor legale din domeniul evidenței persoanelor supusă dezbaterii publice pe site-ul MAI.

Datele cu caracter vizibil care există și în prezent sunt: numele și prenumele titularului, sexul, cetățenia, data și locul nașterii titularului, semnătura olografă a a titularului, imaginea facială, CNP și adresa de domiciliu.

În afară de aceste elemente, în plus, noile cărți de identitate electronice vor mai conține: datele din formatul tipărit, cu excepția semnăturii olografe a titularului, prenumele părinților titularului, certificate și certificate calificate, date biometrice ale titularului constând în imaginea facială și imaginile impresiunilor papilare a două degete.

“Cartea de identitate va avea încorporat un cip cu interfață contact, iar Cartea electronică de identitate (CEI) și Cartea electronică provizorie vor avea încorporate un cip cu dublă interfață, cu contact și contactless. Cip-urile includ microcontrolere integrate, cu capabilități de procesare criptografică, memorie internă și au implementate intern măsuri de protecție avansată împotriva accesului neautorizat și a copierii/alterării informațiilor conținute (…) Asigurarea confidențialității datelor transmise/primite între CEI/CER și cititor se face prin utilizarea metodelor criptografice și/sau a unei infrastructuri de chei publice”, se arată în nota de fundamentare.

Accesul la datele necesare creării semnăturilor digitale va fi permis numai după o validare suplimentară de către titularul CEI cum ar fi un număr personal de identificare (PIN).

Procedurile de preluare a datelor biometrice pentru emiterea cărții electronice de identitate se realizează numai în prezenta titularului, la sediul serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor sau al Direcției, cu excepția situației în care persoana este netransportabilă, respectiv la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular care înregistrează cererea pentru eliberarea cărții electronice de identitate.

“CEI și CER se eliberează numai la solicitarea persoanei interesate, în varianta în care aceasta consideră că răspunde intereselor sale: cu sau fără amprente digitale”, se specifică în nota de fundamentare.

Potrivit proiectului HG, memoria inclusă în cip va avea trei zone: zona de date cu caracter personal, zona de date biometrice și zona de certificate și certificate calificate care reprezintă “o carte de identitate” virtuală ce permite identificarea in mediul electronic.

Totodată, implementarea proiectului asigură posibilitatea utilizării CI și CEI ca și card național de asigurări sociale de sănătate, funcție introdusă prin Legea nr. 235/2013.

Cărțile de identitate electronice vor fi făcute de Direcția Generală de Pașapoarte, prin Centrul National Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.