MedLife, furnizorul privat care a pus la dispoziția pacienților săi servicii de consultață medicală online încă din momentul de debut al pandemiei, anunță o creștere de 47% a numărului de consultații online oferite în luna ianuarie a.c. față de luna anterioară.

Potrivit reprezentanților companiei, cererea pentru consultațiile online oferite în regim online s-a amplificat odată cu răpândirea tulpinii Omicron, care a determinat o creștere accelerată a numărului de infectări zilnice. Autorițățile au anunțat în data de 1 februarie un număr record de 40.000 de îmbolnăviri.

“Serviciul de consultații medicale online a fost bine primit încă de la începutul pandemiei, fiind o soluție alternativă excelentă pentru cei care au nevoie de opinie medicală, dar nu se pot deplasa în unitățile noastre. Totuși, în luna ianuarie a acestui an, odată ce noua tulpină a devenit dominantă și numărul de cazuri zilnice a crescut într-un ritm susținut, s-a observat un interes și mai mare pentru consultațiile online, mulți pacienți fiind în situația de a nu mai putea ajunge la medic întrucât se aflau în perioada de carantină sau izolare.

Astfel, numărul consultațiilor online a crescut în ianuarie cu 47% față de luna decembrie și cu 45% față de luna octombrie, atunci când s-a înregistrat vârful valului 4, generat de tulpina Delta”, a declarat Mihai Marcu, președinte și CEO MedLife.

Cele mai solicitate specialități pentru consultații online: medicina generală și medicina internă, ginecologia, alergologia și psihologia

Raportul MedLife arată că medicina generală și medicină internă se află pe primul loc în topul specialităților pentru care au fost solicitate consultații online în luna ianuarie, medicii oferind cu 56% mai multe consultații prin videoconferință față de luna anterioară. Pe locul următor în ceea ce privește solicitările pentru consultații online se află ginecologia, și aici numărul fiind aproape dublu față de luna decembrie. Pe locul trei ca număr de consultații online oferite în luna ianuarie este alergologia, cererea crescând cu aproape 80% față de ultima lună din 2021.

De asemenea, psihologia, endocrinologia, dermatovenerologia și pediatria sunt următoarele specialități pentru care au fost solicitate servicii de consultață online în luna ianuarie.

75% din cei care apelează la servicii medicale online au până în 45 de ani

Pe baza datelor analizate, MedLife a încercat să facă un profil al pacientului care apelează la serviciul de consultanță medicală online. Astfel, a reieșit faptul că 75% sunt persoane tinere, cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani, de regulă, pacienți care au nevoie de interpretări ale analizelor medicale sau investigațiilor efectuate. De asemenea, pacienții aflați în izolare sau carantină ca urmare a infecției COVID-19 sau a contactului cu o persoană infectată apelează frecvent la acest tip de serviciu pentru a beneficia de evaluare medicală la distanță și consiliere în vederea adresării altor specialități pentru investigații suplimentare.

Pe de altă parte, reprezentanții MedLife subliniază un interes crescut al angajaților din companii pentru realizarea examenelor periodice (medicina muncii) în regim online. Odată cu debutul pandemiei, 1 din 5 angajați și-a mutat activitatea în regim de telemuncă, moment în care s-a observat o creștere accelerată a solicitărilor pentru servicii de medicina muncii online. Deși media solicitărilor pentru astfel de servicii se menține constantă în ultima perioadă, numărul fluctuează de la o lună la alta. De exemplu, în luna noiembrie a anului trecut, numărul examenelor periodice efectuate online a fost dublu față de luna precedentă.

Majoritatea celor care au solicitat consultații online în ultima lună s-au programat telefonic, prin Call Center 021 9646, în timp ce doar 16% au optat pentru programare online, prin aplicația mobilă MedLife sau direct pe site-ul www.web-consult.medlife.ro/.
1 din 3 români au apelat la servicii medicale în regim online în pandemie

Rezultatele unui sondaj MedLife realizat în luna noiembrie a anului trecut au arătat că 30% dintre respondenți (persoane din mediul urban, utilizatori de internet, cu vârste cuprinse între 25 și 55 de ani) au declarat că au apelat în această perioadă la consultații online sau prin telefon. Motivele pentru care pacienții aleg servicii de consulanță medicală online se referă la reducerea timpului de deplasare în clinică, acces la opinie medicală chiar și atunci când situația nu o permite (ex. în caz de carantină sau izolare) sau posibilitatea de a interacționa cu medici din alte localități decât cea în care se află.

“Ședințele de consultanță online nu se diferențiază, din punct de vedere al calității, față de consultațiile în cabinet. Au o durată similară – o medie de 20 minute, și presupun o discuție cu medicul specialist pentru realizarea anamnezei, întrebări din partea pacientului și recomandări ale medicului pentru investigații suplimentare, dacă e cazul. Pacienții au la dispoziție asistență medicală online pentru aproape orice specialitate, acoperind o gamă complexă de patologii”, a adăugat Mihai Marcu.

Pacienții au la dispoziție mai multe variante de a se programa pentru consultații online oferite de medicii MedLife: fie din contul Online (aplicația mobilă MedLife sau de pe site www.web-consult.medlife.ro/), telefonic prin Call Center 021 9646, iar pentru pacienții din diaspora prin numărul +4021 408 40 00, fie prin formularul de contact https://www.medlife.ro/programare-online pentru cei care nu au cont.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.