Consiliul Naţional al Elevilor solicită Ministerului Educaţiei să clarifice situaţia privind implicarea profesorilor în procesul de testare COVID, apreciind că în prezent nu există nicio altă variantă alternativă pentru testarea elevilor.
Potrivit unui comunicat transmis, marţi, AGERPRES, Consiliul spune că, după ce toţi reprezentanţii societăţii civile (elevi, părinţi, profesori) au solicitat testare periodică în şcoli şi după ce, într-un final, acest lucru poate fi realizabil, întregul demers este “blocat de proceduri şi dezinteres”.
“Pe de o parte, Ministerul Educaţiei nu îşi asumă testarea în şcoală pentru a nu atribui profesorilor o sarcină în plus şi, pe de cealaltă parte, sindicatele din educaţie refuză vehement să susţină necesitatea implicării personalului din învăţământ în procedura de testare. În tot acest timp, din ce în ce mai multe şcoli decid distribuirea testelor rapide către elevi şi administrarea lor acasă, fără a avea garanţia că acest lucru se va întâmpla cu adevărat. (…) Consiliul Naţional al Elevilor condamnă astfel de atitudini din partea celor care ar trebui să reprezinte un model de stabilitate şi siguranţă într-un context social ca acesta şi îndeamnă la responsabilitate din partea tuturor actorilor implicaţi în sistemul de educaţie”, accentuează reprezentanţii Consiliului.
De aceea, aceştia solicită Ministerului Educaţiei să clarifice situaţia privind implicarea profesorilor în procesul de testare rapidă, indicând foarte clar ce atribuţii au cadrele didactice în acest proces.
“Considerăm că, la acest moment, nu există nicio altă variantă alternativă pentru testarea elevilor, având în vedere lipsa acută a resursei umane din sistem”, susţine CNE.
În ultimele zile, ministrul Educaţiei a declarat în repetate rânduri faptul că mizează pe înţelegerea şi pe bunăvoinţa cadrelor didactice care se vor implica în asamblarea testelor non-invazive ale elevilor şi care vor participa la administrarea acestora în spaţiul şcolar, adiacent, sindicatele din educaţie anunţând că nu sunt de acord cu niciun fel de implicare din partea personalului din învăţământ pentru această procedură, fără a indica
o variantă adiacentă realizabilă, aminteşte Consiliul Naţional al Elevilor.