Peste 60% dintre cadrele didactice și mai bine de jumătate dintre părinți consideră că materialele educaționale alternative sunt foarte importante în fixarea și aprofundarea cunoștințelor elevilor, în special în contextul actual, arată un sondaj efectuat de Didactica Publishing House, editură axată pe segmentul de carte educativă.
Peste jumătate dintre elevi au lucrat cu materiale alternative și/sau individual pentru a aprofunda noțiunile predate în lunile de școală online, arată sondajul Editurii Didactica Publishing House realizat cu ocazia Zilei Educației, care se sărbătorește anual pe 5 octombrie. Printre materialele cele mai folosite se numără fișe și caiete de lucru, jocuri interactive de tip trivia sau de storytelling, cutii/materiale pentru experimente, dar și cărți. 32% dintre părinți au declarat că au alocat un buget cuprins între 100 și 200 de lei pentru achiziționarea de materiale educaționale alternative, iar 12% peste 300 de lei.
Am remarcat o creștere de 15% față de perioade similare ale anilor trecuți în cererea de cărți și materiale educaționale, care în mod obișnuit se comandau mai ales pentru lucrul suplimentar la clasă. Vedem o creștere notabilă– 20% – pe segmentul de carte și materiale pentru preșcolari, cu clienți finali părinți, semn că mulți au petrecut mult mai mult timp acasă și au căutat să fructifice acest timp cu activități educative, a precizat Florentina Ion, manager și fondator al Editurii DPH .
De altfel, datele sondajului arată, de asemenea, că peste 60% dintre părinți au lucrat alături de copii la aprofundarea noțiunilor predate la clasă. În procent de peste 90%, dascălii consideră ajutorul dat de părinți copiilor important și foarte important în asimiliarea cunoștințelor predate.
De asemenea, atât cadrele didactice, cât și părinții consideră că noua realitate din sistemul de învățământ grăbește procesul de digitalizare, iar dezvoltarea unor platforme educaționale adaptate la programa de învățământ, cu resurse complete și complexe, dar și instrumente de evaluare, ar fi o soluție care ar îmbunătăți procesul educațional. De altfel, sondajul arată că 40% dintre învățători și profesori consideră că școala online poate fi integrată în sistemul tradițional, dacă există resurse și instrumente de evaluare pentru ca această integrare să fie una de succes.
Fiind o editură axată pe carte educativă suntem în contact direct și constant cu cadrele didactice din întreaga țară, iar feedback-ul lor este esențial pentru noi. Datele noastre arată
că peste 90% dintre cadrele didactice consideră că o platformă educațională ar putea fi o soluție pentru sistemul de predare online sau mixt, atât timp cât aceasta ar dispune de materiale de lucru relevante pentru toate materiile și în acord cu programa școlară și ar fi ușor de accesat, astfel încât să nu fie necesară asistența continuă a părinților. Predarea în sistem online este mai mult decât digitalizare, problema resurselor compatibile acestui sistem fiind la fel de importantă precum existența mijloacelor tehnice, a mai declarat Florentina Ion.
Sondajul a fost realizat online, în perioada 9-13 septembrie 2020. Au participat 192 de cadre didactice (educatori, învățători și profesori) și 455 de părinți, 80% din mediul urban, 20% din mediul rural.