Evaluarea elevilor la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a se organizeaza anul acesta pentru prima oara la nivel national, din 2011 de cand acest instrument a fost introdus in Legea Educatiei Nationale.
Evaluarea de la clasa a II-a are rolul de a identifica si corecta eventualele deficiente pana la finalul clasei a IV-a, cand elevii vor avea o noua testare, de data aceasta pentru a stabili un diagnostic al sistemului de invatamant primar, scrie fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu pe blogul sau, preluat de Hotnews.ro.
“Expertii in educatie din Fundatia Miscarea Populara au elaborat, pentru parinti, materiale care explica tot ceea ce trebuie sa stie despre aceste evaluari, benefice copiilor lor”, precizeaza consilierul prezidential.
Legea Educatiei Nationale aprobata in 2011 prevede introducerea a trei noi evaluari: la finalul claselor a II-a (scris-citit si matematica), a IV-a (evaluare prin esantionare la limba romana/ limba materna – intelegerea textului scris si matematica) si a VI-a (doua probe transdisciplinare: limba romana si limba moderna I, matematica si stiinte). Pana in prezent, aceste evaluari s-au facut in sistem pilot, pe un esantion de scoli. Ministerul Educatiei Nationale a anuntat ca incepand cu anul scolar 2013-2014, evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc la nivel national, cu subiecte unice.
Ministrul Remus Pricopie a declarat in aprilie ca notele primite de elevi la aceste evaluari nu vor fi trecute in catalog, decat “daca se doreste bonificarea elevului, adica elevul care a avut un rezultat foarte bun sa primeasca o nota maxima in catalog” .
Fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu scrie pe blogul sau ca “este grav ca nici pana acum parintii nu au fost informati despre aceste evaluari.
Afla mai multe AICI