Ion Țiriac susține că va trebui să demoleze patinoarul de la Otopeni pentru că pe acolo va trece viitoarea cale ferată care va ajunge la Otopeni.
Author: Cristian Matache | Sursa: Money.ro | Publicat: 24.09.2019, 12:16

România a reușit printr-o mare minune să ajungă în liga II mondială la hochei masculin călcând în picioare toate pronosticurile care o dădeau căzută în liga IV. Rezultatul este rodul unei contribuții aduse de centrele hocheistice din zona Harghita-Covasna-Brașov și politica de naturalizare dusă de Federația Română de Hochei. În această ecuație Bucureștiul încă stă deoparte pentru că de la demolarea patinoarului Mihai Flamaropol în 2012 a dispărut infrastructura. Un licăr de speranță a apărut atunci când Fundația Ion Țiriac a pus pe picioare patinoarul Telekom Arena din Otopeni, investiție de 3 milioane de euro. Aici, accentul se pune pe creșterea viitoarelor generații de hocheiști, o contrapondere puternică a mult titratelor centre din Harghita-Covasna-Brașov. Au apărut echipe de copii precum Telekom, Allianz-Țiriac iar Simona Halep păstorește o echipă proprie de fetițe. Pe patinoarul de la Otopeni au loc competiții juvenile cu participarea a zeci de echipe din țară. Din 2016 și până azi, au început să apară rezultate, echipele să se deplaseze în turnee în străinătate (Telekom și Allianz-Țiriac tocmai au fost într-un turneu în Italia, la Appiano). Sunt semne că hocheiul românesc intră pe un trend ascendent și că marea victorie obținută de România cu 5-1 împotriva Statelor Unite în 1981 nu ar mai fi o performanță de neatins.

Bomba

În aceste condiții, apare bomba și anume că patinoarul de la Otopeni, pus în funcțiune în 2016, va fi demolat pentru că se află pe ruta viitoarei căi ferate care va lega Gara de Nord de aeroportul Otopeni. „Avem o problemă majoră cu academia Țiriac/Năstase. Ăsta a fost visul meu și al lui Ilie, să facem o academie. E mai complicată! Costă mai mult, dar e vorba despre bani privați. Banii mei! Voiam să o facem la Otopeni, unde trebuia să fie Universitatea despre care tot vorbeam. Din păcate, cu linia asta ferată, care trece pe deasupra acelei străzi, am început să luăm aprobări pentru demolarea patinoarului. Nu pot lăsta copiii cu trenul pe deasupra. Pe mine mă stupefiază infantilitatea organelor care sunt responsabile pentru așa ceva. Faptul că încă nu se știe proiectul. Dacă trenul trece printr-un butoi sau se fac doar două garduri fonice. Am fost la Minister, fără niciun rezultat. Dacă e așa și se face acest tren, tot acest proiect cade. Trebuia să fie o piscină olimpică, apoi sala Nadiei de gimnastică. Apoi un centru de tenis cu 30 de terenuri. Cu cămin de 40-50 de camere. Așa voiam. Acum patinoarul e închis. Nu pot da drumul în aceste condiții! Unde mergem? Nu știu!”, a declarat Ion Țiriac, pentru Gazeta Sporturilor.

Noua linie de cale ferată

Practic, din actuala magistrală care merge de la Gara de Nord către Urziceni și care va fi modernizată până în zona Otopeni se va desprinde o linie de2,95 kilometri care va străbate pe piloni Drumul Gării Odăi, va ajunge în spatele patinoarului, va trece printre Airport Plaza și Vienna Easy Airport Bucharest, va tăia DN1 în zona unde se află benzinăria Mol și unde se intră spre terminalele de Plecare și Sosire și va ajunge în aeroport.Citește mai multe pe Money.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.