Ca părinți, ne dorim ce este mai bun pentru copiii noștri. Îi încurajăm să exploreze, să descopere și să își dezvolte abilitățile care îi vor ajuta să se adapteze și să prospere într-o societate tot mai globalizată. Multe dintre familii își îndreaptă atenția către cursurile promovate online de dezvoltare personală, actorie, IT și chiar limbi străine, din dorința ca cei mici să aibă un viitor mai bun, chiar și departe de țara natală.
Un loc special îl ocupă Limba Engleză, cea care s-a impus ca ”lingua franca” a afacerilor, a tehnologiei, a științei și a culturii pop. Pentru copiii noștri, stăpânirea noțiunilor de Limbă Engleză nu înseamnă un punct în plus la CV-ul, ci și o ușă larg deschisă către oportunități de carieră și experiențe.
Pentru copiii de astăzi, învățarea limbii engleze de la o vârstă fragedă nu înseamnă doar o nouă competență, ci o fundație solidă într-o viitoare carieră. Un bun argument este faptul că perioada copilăriei este caracterizată de o plasticitate neuronală excepțională – creierul lor este precum un ”burete” care absoarbe cu ușurință informații noi, iar abilitatea lor de a prelua și de a reproduce sunete și structuri lingvistice este la apogeu.
Asta înseamnă că învățarea unei limbi străine, în special a Englezei, se face cu o naturalețe remarcabilă. Copiii învață pronunția corectă, intonația și ritmul limbii fără efortul pe care l-ar depune un adult, ceea ce le oferă avantajul de a vorbi fluent și fără accent străin în viitor.
Mai mult, studiile realizate în domeniul neuroștiințelor au demonstrat că bilingvismul îmbunătățește funcțiile executive ale creierului, cum ar fi memoria, atenția selectivă și capacitatea de a rezolva probleme complexe. Extrapolând, copiii care învață engleza de la o vârstă fragedă dezvoltă o flexibilitate mentală mai mare, fiind capabili să treacă ușor de la o sarcină la alta și să se adapteze la situații noi. Această agilitate cognitivă le va fi de mare folos în procesul educațional și în viața de zi cu zi.
Nu în ultimul rând, învățarea Limbii Engleze de la o vârstă fragedă are și un impact pozitiv asupra identității și dezvoltării personale – copiii își dezvoltă empatia și capacitatea de a vedea lumea din perspective diferite. Această sensibilitate culturală îi transformă în cetățeni pregătiți să contribuie pozitiv la societate și să își asume rolul de lideri în comunitățile lor.
Nevoile copiilor de 6-9 ani, ”ascultate” de Denissa Gabriela Bularda de la Global Learning
Învățatul este un proces complex, mai ales când în discuție sunt copii cu vârste cuprinse între 6 și 9 ani. Această perioadă, cunoscută și ca ”vârsta școlară mică”, este caracterizată de numeroase schimbări în dezvoltarea cognitivă, emoțională și socială a copiilor. Procesul educațional modern, în care nevoile copiilor sunt ”ascultate”, se bazează pe adaptarea metodelor de predare la acestea, pentru ca succesul să fie garantat și chiar ușor de obținut.
În primul rând, copiii de 6-9 ani se află într-o etapă de dezvoltare în care gândirea devine mai logică și mai organizată. Potrivit teoriei lui Jean Piaget, ei trec de la stadiul preoperațional la cel al operațiilor concrete: adică încep să înțeleagă relațiile cauză-efect și să rezolve probleme simple folosindu-se de logică. Chiar și așa, încă au nevoie de susținerea adulților și de experiențe practice pentru a înțelege conceptele abstracte. De aceea, metodele de predare care implică manipularea obiectelor, experimente și activități practice sunt extrem de eficiente.
Un alt aspect important este dezvoltarea atenției și a memoriei. La această vârstă, copiii își îmbunătățesc capacitatea de a se concentra pentru perioade mai lungi de timp, dar atenția lor poate fi încă ușor distrasă de stimuli externi. Prin urmare, mediul de învățare Global Learning este atent structurat și organizat, dar suficient de flexibil pentru a le menține copiilor interesul.
Creativitatea și imaginația sunt, de asemenea, la cote înalte în această perioadă. Copiii sunt dornici să exploreze, să creeze și să își exprime ideile. Încurajarea creativității prin activități artistice, proiecte de grup și jocuri de rol face procesul de învățare mai plăcut, dar contribuie și la dezvoltarea gândirii critice și a abilităților de rezolvare a problemelor.
Un pedagog de succes, așa cum este cazul Denissei Gabriela Bularda, înțelege că fiecare copil este unic, are propriul ritm de învățare, interese și stil. Astfel recurge la personalizarea procesului, respectiv adaptarea conținutului și a metodologiei la nevoile fiecărui copil.
La Global Learning, Denissa Gabriela Bularda pune un accent deosebit pe aceste aspecte, creând un mediu de învățare care răspunde nevoilor copiilor de 6-9 ani. Prin integrarea tehnologiei în procesul educațional, folosirea materialelor didactice interactive și promovarea unui curriculum centrat pe copil, profesorul reușește să transforme învățarea într-o aventură captivantă.
Structura și prețul cursului
Cursurile de Limba Engleză ale Global Learning sunt meticulos concepute pentru a se alinia cu structura anului școlar (desfășurându-se din septembrie până în iunie) și împărțite în cinci module distincte – fiecare asigură un progres constant și solid de asimilare a informațiilor în ritm natural.
Cu o ședință pe săptămână, care durează o oră și jumătate, formatul le oferă copiilor suficient timp pentru a se concentra și participa activ la lecții, fără a le suprasolicita atenția sau energia. În ceea ce privește costurile, prețul unei ședințe este de 85 de lei. Primul modul (care se întinde pe durata a șapte săptămâni) are un cost total de 595 de lei, pentru care se oferă posibilitatea plății în două tranșe egale de 297,5 lei.
Activități și materiale didactice folosite
Jocurile didactice și cele de interpretare a unor personaje din povești le dezvoltă creativitatea și le oferă ocazia să își exerseze abilitățile de comunicare în mod distractiv. Imaginile și filmele, alături de resursele audio, fac procesul de învățare mai atractiv și facilitează memorarea informațiilor.
În cadrul cursurilor de Limbă Engleză pentru copii cu vârste între 6-9 ani se folosesc caiete de activități și de lucru, concepute pentru a fi atât educative, cât și captivante. Activitățile creative, precum “cutiile de comori“, le permit copiilor să își exprime individualitatea și să își dezvolte abilitățile practice.
Utilizarea flashcard-urilor, posterelor colorate și videoclipurilor captivante le captează atenția și îi ajută să asocieze vizual cuvintele învățate. Pe de altă parte, cântecele, poveștile și dialogurile înregistrate îmbunătățesc pronunția și intonația, oferindu-le modele autentice de limbaj și familiarizându-i cu diferite accente și tonalități.
Cluburile de lectură și conversație, inițiative remarcabile ale Denissei Gabriela Bularda la Global Learning, le oferă copiilor un mediu relaxat, dar stimulant, pentru a-și exersa competențele lingvistice. Participarea la aceste cluburi le oferă spațiu să-și împărtășească ideile și opiniile despre cărțile citite, să asculte perspective diferite și să își extindă vocabularul natural. Aceste activități promovează nu doar abilitățile de citire și vorbire, ci și gândirea critică și empatia, contribuind la dezvoltarea lor personală.
Recunoașterea eforturilor și a progresului copiilor este un alt aspect al metodologiei Denissei Gabriela Bularda. Chiar și cele mai mici realizări sunt celebrate, iar copiii sunt felicitați și încurajați să continue explorarea Limbii Engleze. Prin încurajarea participării active, celebrarea curiozității și cultivarea unui mediu de învățare deschis, în care întrebările și greșelile sunt văzute ca oportunități de creștere, cei mici dezvoltă o atitudine pozitivă față de studiul Limbii Engleze și își construiesc încrederea de sine.