Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%) pe probe și tranșe de note:
I. Limba și literatura română – note mai mari sau egale cu 5: 75,3% (70,53% în 2022)
- Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
- 1 – 4,99: 24,7%
- 5 – 5,99: 14%
- 6 – 6,99: 15,2%
- 7 – 7,99: 17,2%
- 8 – 8,99: 17,3%
- 9 – 9,99: 11,4%
- 251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10.
II. Matematică: note mai mari sau egale cu 5: 59,2% (60,58% în 2022)
- Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
- 1 – 4,99: 40,8%
- 5 – 5,99: 18,5%
- 6 – 6,99: 13,8%
- 7 – 7,99: 10,4%
- 8 – 8,99: 9,2%
- 9 – 9,99: 6,5%
- 1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10.
III. Limba și literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5: 81,7% (82,45% în 2022)
- Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
- 1 – 4.99: 18,3%
- 5 – 5,99: 12,7%
- 6 – 6,99: 18%
- 7 – 7,99: 20,9%
- 8 – 8,99: 20,6%
- 9 – 9,99: 9,3%
- 17 elevi (0,2%) au obținut nota 10.
Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog.
De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Reamintim că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimaziale/liceale.