Elevii și profesorii din toată țara sunt invitați la două concursuri naționale de 3D design & printing organizate de 3DUTECH. Înscrierile încep pe 1 aprilie, iar participarea este gratuită, concurenţii având şansa să câştige premii importante.
Educația și inovația se unesc în cele două concursuri naționale de 3D design & printing organizate de 3DUTECH anul acesta. Competițiile vor premia cele mai îndrăznețe proiecte care vor aplica design-ul și printarea 3D în educație.
Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D continuă și în 2022, ajungând în prezent la cea de-a patra ediție. Proiectul este realizat de ECDL România şi Dedeman, alături de AOAR (Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România) şi în acord cu Ministerul Educaţiei, având ca obiectiv crearea unei baze solide de competenţe şi know-how teoretic şi practic pentru tineri, în vederea unei mai bune pregătiri pentru noua piață a muncii.
Cele două concursuri vor avea loc în perioada 1 Aprilie – 10 Iunie 2022 și se adresează tuturor elevilor și profesorilor din învățământul preuniversitar din România, indiferent de specializare, județ sau tipul școlii. Înscrierea este gratuită, iar participanții își pot depune proiectul începând cu data de 1 Aprilie 2022 pe adresa contact@3dutech.ro.
3DUTECH lansează concursuri de 3D design & printing pentru elevi și profesori
Concursul național „3DUTECH – Design pentru Educație” este adresat elevilor. Aceștia își pot expune ideile de design utilizând aplicații din domeniul modelării și imprimării 3D. Tema propusă în 2022 este „Design pentru Educație”.
În cadrul acestui concurs pot participa doar echipe formate din elevi sau elevi coordonați de profesori, din unitățile de învățământ care beneficiază de imprimante 3D. Micii inventatori pot lucra individual sau în echipă modele care să aibă abordări inovatoare ale unor obiective folosite în procesul de învățare și în care să fie utilizate imprimantele și tehnicile specifice domeniului modelării și imprimării 3D.
Proiectele realizate și înscrise în concurs vor fi publicate pe pagina de Facebook a proiectului și vor intra în etapa de votare a publicului. Cele mai apreciate zece proiecte se vor califica în etapa de jurizare. În evaluarea fiecărui proiect se va ține cont de funcționalitate, calitatea design-ului, criterii ecologice, relevanță pentru domeniul imprimării 3D. De asemenea, va conta și modul de prezentare al proiectului.
Concursul se desfășoară în perioada:
- înscriere proiecte – 01 apr – 15 mai 2022;
- votare proiecte – 16 – 22 mai 2022;
- jurizare – 27 mai 2022;
- acordare premii – 30 mai – 10 iun 2022.
În total se vor acorda trei premii în valoare cumulată de 1.500 de euro și consumabile 3D Printing. Regulamentul concursului destinat elevilor poate fi consultat AICI.
Concursul național „Teach for future” este dedicat profesorilor. Cadrele didactice pot să-și elaboreze propriul proiect de lecție în care să integreze modelarea și imprimarea 3D în procesul de predare și învățare.
În cadrul proiectului profesorii pot lucra individual sau în echipă pentru a realiza conceptul de lecție.
Calendarul concursului pentru profesori:
- înscriere proiecte – 01 apr – 15 mai 2022;
- jurizare – 20 mai 2022;
- acordare premii – 30 mai – 10 iun 2022.
Tema propusă profesorilor este conceperea unui plan de lecție inovator prin care să integreze imprimantele 3D în procesul de învățare în cadrul activităților desfășurate în școală.
La final se vor acorda două premii în valoare totală de 500 de euro și consumabile 3D Printing. Regulamentul concursului destinat profesorilor poate fi consultat AICI.
Evaluarea proiectelor din ambele concursuri se va face de către specialiști din domeniul modelării și imprimării 3D, specialiști în educație / profesori câștigători în ediții precedente. În evaluarea proiectelor se va ține cont de originalitate și relevanță. Totodată, va conta și modul de prezentare al fiecărui proiect.
Rezultatul fiecărui concurs va fi anunțat pe ww.3dutech.ro și pe pagina Facebook/3dutech. Câștigătorii vor fi contactați de Organizator și, ulterior, vor intra în posesia premiilor.
Inițiativa „Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” continuă în 2022 eforturile pentru accesul elevilor şi profesorilor la competențele digitale reale, contribuind la transformarea tehnologică în școlile din România și la susținerea meseriilor viitorului.
Proiectul realizat cu sprijinul ECDL România și Dedeman, alături de AOAR (Asociația Oamenilor de Afaceri din România) și în acord cu Ministerul Educaţiei, se axează pe oferirea unor noi perspective pentru învățământul preuniversitar, inclusiv pentru cel profesional, spre specializări noi, cu foarte mare potențial de creștere economică. Una dintre aceste specializări este imprimarea 3D, având implicit scopul formării și adaptării la evoluţia noilor tehnologii. Pentru al patrulea an, elevii se vor acomoda cu meseriile din domeniul fabricației aditive (imprimarea 3D), alături de alte meserii inovatoare.
Prin intermediul campaniei „3DUTECH. Modelează viitorul. Printează-l 3D!”, mai multe şcoli din România devin anual hub-uri de imprimare 3D. La fiecare ediție 10 licee din țară sunt dotate cu imprimante 3D performante și consumabile, iar cel puţin 20 de profesori și 200 de elevi au oportunitatea să obţină gratuit certificarea recunoscută internațional ECDL 3D Printing.
Până în prezent, în total sunt implicate peste 40 de licee din majoritatea județelor României și sute de profesori și elevi care au trecut prin proiect. Ediția a patra se va desfășura în perioada ianuarie – iunie 2022 și va urmări activarea următoarelor 10 noi EDUTECH 3D printing hubs din: București, Buzău, Piatra Neamț, Vaslui, Galați, Mureș, Sălaj, Gorj, Arad și Hunedoara.
ECDL în educaţie:
- Liceenii pot echivala proba de Competenţe digitale din cadrul Bacalaureatului cu ECDL PROFIL BAC.
- Cadrele didactice din învăţământul preuniversitar pot beneficia de credite profesionale transferabile dacă obţin una dintre certificările ECDL PROFIL DIDACTIC, inclusiv pentru ECDL Pedagogie digitală, Computing şi 3D Printing.
- ECDL include şi module de certificare IT pe competenţe digitale pentru tehnologii actuale, precum Computing(programare în Python şi gândire algoritmică), 3D Printing (modelare şi imprimare 3D), Online Collaboration sau Digital Marketing.
Utilizarea tehnologiilor de modelare şi imprimare 3D este aprobată de Ministerul Educaţiei ca disciplină opţională în liceu.