Pentru cea de-a 21-a ediție a Festivalului Brazilor de Crăciun, organizată în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României, 26 de artiști și designeri au creat în atelierele lor brazi care spun povestea binelui ce trece de la unul la altul, prin empatie și solidaritate.
Brazii pot fi văzuți la Muzeul Național de Artă al României până pe 9 decembrie, când va avea loc Gala, prezentată anul acesta de Andreea Raicu și Mihai Morar.
Într-un context dificil, Festivalul Brazilor de Crăciun rămâne, pentru cel de-al 21-lea an consecutiv, polul solidarității, ediția din acest an demonstrând că binele comun depinde de efortul colectiv, de responsabilitate socială și de implicare.
Bradul TRENDS by Adina Buzatu pregătit pentru licitația caritabilă a prins contur dintr-o colaborare artistică, în scop umanitar, cu maestrul Gheorghe Zamfir. Designerul a ales să folosească în lucrarea sa cravata, ca simbol al eleganței masculine eterne și picturile maestrului Gheorghe Zamfir imprimate pe astfel de piese.
”Inspirația mea este chiar cauza, e bine cunoscut că eu iubesc copiii, dar sunt extrem de sensibilă la acești copii mai puțin norocoși, care nu au posibilitatea să ajungă la școală, să mănânce, să se îmbrace sau să se joace. Ne dorim ca bradul nostru să fie cumpărat de un iubitor de artă și de copii. Acesta va primi cadou de la noi, pe lângă bradul achiziționat, și un tablou al celebrului artist, care îi va rămâne ca amintire pentru totdeauna, având în vedere faptul că această latură creativă a maestrului Zamfir este foarte valoroasă și nu foarte cunoscută publicului, încă. Anul acesta, ca și anul trecut, bradul a fost produs în parteneriat cu Heritage Advertising, echipă inovatoare care a reușit cu măiestrie să pună în aplicare proiectul”, a spus Adina Buzatu.
Seara de Gală a Festivalului Brazilor de Crăciun va avea loc în data de 9 decembrie, la Muzeul Național de Artă al României, în vederea licitării celor mai frumoși brazi de Crăciun și strângerii, astfel, de fonduri pentru restabilirea accesului nediscriminatoriu la educație..
Organizația Salvați Copiii România atrage atenția asupra crizei sociale iminente, care va urma crizei sanitare al cărei impact negativ s-a răsfrânt asupra celor 400.000 de copii aflați în pragul sărăciei.
Potrivit datelor oficiale, copiii români sunt cei mai expuși din Europa riscului de sărăcie severă: țara noastră se afla, în 2020, pe primul loc în topul făcut de Oficiul European de Statistică.
În cifre absolute, vorbim despre 1.582.000 de copii din România (36,3%) pentru care părinții nu pot acoperi costurile unei hrane sănătoase, ale unei educații de calitate și ale unor tratamente medicale urgente.
LA CE E BUNĂ SOLIDARITATEA SOCIALĂ
Grație fondurilor colectate la cele douăzeci de ediții anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun:
• 58.868 de copii au beneficiat de sprijin socio-economic, pentru a putea fi integrați educațional și pentru a se preveni abandonul școlar;
• 39.444 de copii au fost incluși în programul Școala după Școală și de educație remedială;
• 9.349 de copii au participat la Grădinițele Estivale;
• 4.624 de copii au fost recuperați educațional, prin programul A Doua Șansă.
În primele 11 luni ale anului 2021, un an marcat de criză sanitară, care i-a expus riscului de excluziune socială tocmai pe cei mai vulnerabili, Organizația Salvați Copiii și-a intensificat programele de reinserție educațională și sprijin socio-pedagogic astfel:
• 5.946 de copii au beneficiat de suport în programul de prevenire a abandonului școlar prin activități de tip Școala după Școală și Educație remedială;
• 11.400 de copii au beneficiat de servicii educaționale îmbunătățite, ca urmare a formării cadrelor didactice (477 specialiști formați)
• 12.000 de copii din 54 de școli au primit dispozitive necesare învățării online, rechizite și produse igienico-sanitare;
• 748 de copii au beneficiat de suport în programul Grădinițe Estivale;
• 248 de copii au fost reintegrați prin programul A Doua Șansă.
Pentru cea de-a 21-a ediție, Organizația Salvați Copiii România consolidează Fondul de solidaritate pentru copiii vulnerabili, pentru ca dreptul acestora la servicii sociale, de educație și de sănătate să fie real și nediscriminatoriu. Situația copiilor vulnerabili s-a degradat constant în ultimele luni, odată cu evoluția pandemiei și impunerea unor restricții sociale, care pentru ei s-au tradus în marginalizare și, în foarte multe cazuri, în restricționarea dreptului la educație.
Artiștii care au creat brazi unici, pentru această ediție, sunt: Smaranda Almășan, Ana Bănică, Nicu Bocancea & Florăria Iris, Adina Buzatu & Maestrul Gheorghe Zamfir, Daniel Codrescu & Atelierul de mozaic, Irina Dragomir, Anca Fetcu Lupu & Beelive Design, Gheorghe Fikl, Omid Ghannadi & Inside Academy, Simona & Gabriel Gherasim – Gallantique Boutique, Teodor Graur, Laura Hîncu, Hamid Nicola Katrib, Doina Levintza, Carmen Marin, Ana Mohonea & Maria Mohonea – Architectural Christmas, Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora, Adela Pârvu, cu sprijinul PPG România, Obie Platon, Felicia Simion, cu sprijinul Mara Mura, Smiley & HaHaHa Production, Ada Tache & Karim Rashid, cu sprijinul DENT ESTET, Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro, elevii Școlii Gimnaziale Step by Step & Dhaniel Nora, UNTOLD. Acestora li se alătură Salvați Copiii, cu sprijinul Ștefaniei Mircea.
Sponsorii ediției anunțați până în acest moment:
Diamond: BCR, Catena, Deutek
Platinum: ClassIN, Kaufland România, One United Properties, Profi, RBC, Carrefour, Tonica Group
Gold: Agroest, Banca Transilvania, Beautik Haute Parfumerie, Clifford Chance Badea, SKY XS Aircargo, Wienerberger
Silver: CIT ONE, Concelex, Dexion, Dräger, Dutchmed, Maresi Foodbroker, MAVIPROD, PEPCO România
Comitetul de Organizare: Florentina Costea, Nicoleta Deliu-Pasol, Omid Ghannadi, Cristian Hordilă, Mihai Morar, Amalia Năstase, Andreea Raicu, Gabriela Alexandrescu
De 31 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societate și autoritatea publică, în beneficiul copilului.
În cele peste trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii și-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor.
Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg. În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizație independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri și desfășoară programe în peste 120 de țări, VIZIUNEA organizției este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-și MISIUNEA de a obține progrese importante privind modul în care copiii sunt tratați și producerea schimbărilor imediate și de durată în viața acestora. Peste 2.570.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.