Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat marţi că îşi doreşte ca până la sfârşitul anului să fie realizat un proiect al legii educaţiei, după ce vor fi agreate concluziile proiectului România Educată.

“Aşteptăm concluziile proiectului România Educată, după care implementarea acestor concluzii, operaţionalizarea lor se va face la nivelul unui proiect de lege. Sperăm să ne încadrăm în acest an cu realizarea unui proiect de lege, după ce vom avea agreate concluziile pe proiectul România Educată. (…) Eu, ca ministru al Educaţiei, nu persoană fizică, îmi doresc acest lucru, da. (…) Este vorba despre eficientizarea sistemului. (…) Este nevoie de standardizarea evaluării pentru competenţe digitale, spre exemplu. Este nevoie de leadership la nivelul fiecărei şcoli”, a spus ministrul în cadrul dezbaterii “Reforma digitală a Educaţiei”, organizată de Edupedu.ro, UiPath Foundation şi Brio.ro.

Referindu-se la Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, ministrul a afirmat că acesta nu este “un panaceu universal”, ci reprezintă o “oportunitate fără precedent”.

“PNRR nu este un panaceu universal. PNRR este o oportunitate fără precedent începând mai mult decât a avut Ministerul Educaţiei până din fonduri europene de la aderarea României în Uniunea Europeană.(…) Vizează digitalizarea pe mai multe paliere. În primul rând, este vorba despre formarea resurselor umane. Ca obiectiv, avem formarea a 100.000 de cadre didactice. Este un obiectiv ambiţios dacă ne gândim la o formarea reală. Adică la finalul acestei formări fiecare cadru didactic să aibă competenţe digitale reale. Este vorba despre 1.175 de laboratoare smart cu o medie de 25 de laboratoare inteligente pe judeţ, la care se adaugă componenta digitală din toate cele 10.000 de laboratoare, componenta digitală fiind estimată la 20%. Deci, 20% din dotarea unui laborator este dedicată părţii informatice. Este vorba de aproape 1.000 de ateliere în care vom avea simulatoare pentru învăţământul profesional şi tehnic care se cuantifică în dreptul digitalizării. Este vorba, de asemenea, de 1.000 de laboratoare informatice pe care dorim să le realizăm în şcolile care au un risc crescut de abandon şcolar”, a afirmat Cîmpeanu.

El a susţinut importanţa proiectelor Biblioteca Virtuală şi Catalogul Electronic.

“Vom avea nevoie de integrarea şi cu celelalte proiecte care sunt în curs, chiar dacă ele au înregistrat unele întârzieri. Este vorba despre proiectul Bibliotecii Virtuale, care în momentul de faţă se află în stadiu de evaluare a ofertelor care sperăm să poată şi finalizat la nivel de semnare contract la jumătatea lunii viitoare, iar într-un an să avem primele rezultate palpabile, însemnând o platformă educaţională. Practic, un sistem de e-learning”, a mai arătat ministrul Educaţiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.