Lego a raportat o creştere record a vânzărilor şi un avans de 3% al profitului în 2019, datorită evoluţiei bune de pe toate pieţele sale principale, iar anul trecut, profitul net a ajuns la 8,3 miliarde de coroane (1,2 miliarde de dolari), comparativ cu 2018, a informat producătorul danez de jucării.
Pe pieţele mature din Europa Occidentală şi America de Nord vânzările au urcat cu aproape 10%, în timp ce în China, unde compania are 140 de magazine în 35 de oraşe, vânzările au crescut cu peste 10%.
Veniturile Lego au urcat cu 6% anul trecut, la nivelul record de 38,5 miliarde de coroane (5,7 miliarde de dolari).
Pe plan global, Lego are 570 de magazine iar anul acesta intenţionează să deschidă încă 150 de unităţi. Compania şi-a dublat anul trecut numărul magazinelor din China, la 140, iar anul acesta va mai inaugura încă 80.
De asemenea, acţionarul majoritar al Lego, familia Kristiansen, a anunţat schimbări în structura de conducere. Thomas Kirk Kristiansen va deveni preşedinte, succedându-i lui Jorgen Vig Knudstorp. Knudstorp, care a fost director general în perioada 2004 – 2016, va rămâne membru al Consiliului de Administraţie.
Lego concurează pe piaţa globală a jucăriilor cu firma Mattel (Barbie şi Fisher Price) şi cu grupul Hasbro (Transformers, Frozen, My Little Pony, Monopoly).
Lego estimează că în 2019 s-a înregistrat un declin de 3% al pieţei globale a jucăriilor.