Aproximativ 60% dintre elevii de clasa a II-a care au participat anul trecut la Evaluarea Naţională reuşesc să scrie corect textul cerut, în timp ce aproape 70% dintre aceştia redactează un bilet respectând convenţiile de bază, arată Raportul naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a – 2019, publicat pe site-ul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare.

În ceea ce priveşte scrierea corectă a cuvintelor şi a propoziţiilor, precum şi corectitudinea utilizării semnelor de punctuaţie, situaţia este “mult mai gravă”, deoarece mai puţin de 60% dintre elevi scriu corect biletul şi mai puţin de 50% scriu corect textul pe bază de întrebări.

“Pe baza informaţiilor prezentate în cadrul Raportului naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a – 2019, la nivel naţional, reiese că: aproximativ 85% dintre elevii participanţi reuşesc să formuleze întrebări şi răspunsuri pe baza textului citit; în jur de 84% dintre elevii evaluaţi pot să redea prin cuvinte proprii, cu sprijin, un fragment dintr-un text citit; peste 90% dintre elevi formulează răspunsuri la întrebări, în legătură cu un scurt text citit. Ţinând cont de faptul că aceste activităţi au vizat o singură competenţă generală, cea de receptare a unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute, putem trage concluzia că 86,32% dintre elevii participanţi la Evaluarea Naţională la clasa a II-a 2019 au formată şi dezvoltată această competenţă”, afirmă sursa citată.

Potrivit aceleiaşi surse, 75,06% dintre elevii participanţi la evaluare reuşesc să utilizeze corect numerele în calculele elementare, 68% reuşesc să efectueze adunări şi scăderi, mintal sau în scris, recurgând la numărare şi/sau grupare ori de câte ori este necesar, iar 65% efectuează înmulţiri şi împărţiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate.

81,25% dintre elevii evaluaţi ştiu să calculeze o perioadă de timp necesară desfăşurării unei activităţi, prin utilizarea unor unităţi de măsură pentru determinarea şi ordonarea duratelor unor evenimente variate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.