Două iniţiative legislative au fost adoptate de tinerii care au participat la programul educaţional “Senatul tinerilor”.
În cadrul unei şedinţe care s-a desfăşurat în sala Senatului s-au confruntat politic 45 de tineri organizaţi în cinci “grupuri parlamentare”, scrie Agerpres.ro.
Elevi de la Colegiul Naţional “Gheorghe Şincai”, Colegiul Naţional “Matei Basarab”, Colegiul Naţional “Grigore Moisil”, Colegiul Naţional “Mihai Viteazu” şi Liceul Teoretic “Nicolae Iorga” au dezbătut marţi, respectând procedura legislativului naţional, şase iniţiative legislative, din care au respins patru şi au adoptat două.
Iniţiativa privind modificarea Legii educaţiei, în sensul introducerii obligativităţii unor vizite periodice la cabinetul de psihologie al instituţiei de învăţământ, precum şi propunerea legislativă referitoare la reglementarea metodelor de combatere a comportamentului de tip violenţă psihologică – bullying au fost adoptate cu o largă majoritate de voturi.
Pe durata mai multor ore, elevii au analizat şi dezbătut iniţiative legislative proprii pe tema bullying-ului alături de senatori din comisiile parlamentare: Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport (comisie raportoare) şi Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări, Comisia pentru drepturile omului, egalitate de şanse, culte şi minorităţi, Comisia pentru cultură şi media, în calitate de comisii avizatoare.
În plen, tinerii au votat propuneri precum: cursuri pentru gestionarea situaţiilor de bullying, măsuri pentru educarea împotriva bullying-ului în mediul online, măsuri pentru sancţionarea tuturor formelor de discriminare precum şi suplimentarea cabinetelor şcolare cu voluntari de la facultăţile de psihologie.
“Pentru noi, senatorii seniori, a fost foarte important că tinerii elevi şi-au luat foarte în serios rolul, competenţele de legiferare. Au fost discuţii vii în comisiile senatoriale, atât în cele sesizate la aviz, cât şi la cele sesizate de fond, şi mai ales în plenul Senatului, acolo unde, printr-un efort de compromis, la final s-a reuşit găsirea unei majorităţi care să permită adoptarea a două proiecte legislative”, a declarat preşedintele interimar al Senatului, Titus Corlăţean.
La acest program educaţional, prezidat de Titus Corlăţean, preşedintele interimar al Senatului, au mai participat, între alţii, Robert Cazanciuc, vicepreşedinte al Senatului, Marian Pavel, secretar al Senatului, George Edward Dircă, secretar al Senatului, Ecaterina Andronescu, Lavinia Craioveanu şi Liviu Pop, membri în Comisia pentru învăţământ, tineret şi sport, Radu Oprea, membru în Comisia pentru drepturile omului, egalitate de şanse, culte şi minorităţi, Lucian Romaşcanu, membru în Comisia pentru cultură şi media şi Izabela Chencian, secretarul general al Senatului.
De asemenea, din partea Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti a participat Larisa Gojnete, inspector şcolar pentru educaţie permanentă.