Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a declarat într-o conferință de presă că testele de evaluare PISA nu sunt unele de performanţă individuală şi că implicarea celor care au participat la testarea PISA nu a fost maximă, întrucât nu a existat o miză.
“Rezultatele spun sau oferă nişte date concrete. Dar aşa cum am precizat şi mai devreme, aceste teste nu sunt teste de performanţă individuală. Implicarea acelora care au participat la testare nu a fost maximă, pentru că nu au avut o miză în acea testare. (…) Măsuri pe care putem să le luăm şi există unele dintre ele – vorbim despre programe naţionale cum ar fi Euro 200, rechizite şcolare, masa caldă în şcoli. Vom realiza şi acest program anul acesta, dar în anul acesta şcolar vom avea 100 de unităţi introduse faţă de 50. Venim şi cu măsuri în sprijinul acesta al mediului socio-economic, dar venim şi cu măsuri pentru că cercetarea ne spune că şi profesorii ar trebui să fie formaţi, să intervenim ca minister în formarea iniţială a profesorilor şi formarea continuă. Vom avea şi măsuri care să conducă la o formare iniţială mai bună şi vom introduce încă din anul universitar următor masteratul didactic”, a spus ministrul Educației.
Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei trebuie să pornească de la rezultatele acestei evaluări atunci când ia măsuri.
“Această evaluare internaţională este o cercetare ştiinţifică de la care Ministerul Educaţiei trebuie să pornească atunci când ia nişte măsuri. (…) De acum înainte, consider că este important să nu mai luăm măsuri fără a fundamenta măsurile pe nişte cercetări solide”, a arătat ministrul.