Unul din patru copii şi tineri ”are o relaţie problematică cu telefonul mobil”, acest tip de dispozitiv inteligent fiind folosit într-un mod similar cu o dependenţă comportamentală, conform unui studiu realizat în Marea Britanie, comentat de presa internațională..
Studiul, realizat de cercetători de la King’s College London (KCL) şi detaliat în jurnalul ştiinţific BMC Psychiatry, a analizat 41 de cercetări publicate începând din 2011 pe tema asocierii dintre utilizarea smartphone-ului şi sănătatea mintală.
Analiza concluzionează că între 10% şi 30% dintre copii şi tineri folosesc telefoanele într-un mod disfuncţional, în medie, 23% prezintând aşa-numita ”Utilizare Problematică a Smartphone-ului” (PSU).
Cercetătorii de la KCL au definit PSU ca fiind un comportament asociat utilizării telefoanelor mobile inteligente ce prezintă un element de dependenţă, spre exemplu anxietatea manifestată atunci când telefonul nu este disponibil sau neglijarea altor activităţi din cauza utilizării unui astfel de dispozitiv.
Studiul concluzionează, de asemenea, că există asocieri între PSU şi probleme de sănătate mintală, cum ar fi anxietatea, stresul, somnul insuficient şi stări depresive.
Doctor Nicola Kalk, de la Institutul de Psihiatrie, Psihologie şi Neuroştiinţă (IoPPN), unul dintre autorii studiului, a declarat că ”telefoanele inteligente sunt aici şi vor rămâne aici şi există necesitatea de a înţelege prevalenţa Utilizării Problematice a Smartphone-ului. Nu ştim dacă telefonul în sine poate fi captivant sau aplicaţiile pe care le folosesc oamenii. Indiferent cum stau lucrurile, este nevoie de o educare a publicului cu privire la utilizarea smartphone-ului în rândul copiilor şi tinerilor, iar părinţii ar trebui să fie conştienţi de timpul pe care copiii lor îl petrec cu telefoanele”.
”Cercetarea asupra PSU este importantă din punct de vedere al sănătăţii publice. Autorii raportează că aproximativ 10-30% dintre tinerii din studiile incluse în meta-analiză atingeau pragul stabilit pentru PSU”, potrivit doctor Sam Chamberlain din cadrul Universităţii Cambridge.