Inspectorul general al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Ioana Mihaela Neacşu, a declarat marţi, cu prilejul prezentării raportului privind starea învăţământului bucureştean pentru anul şcolar 2018-2019, că 99% din personalul didactic din Capitală este calificat.

Potrivit reprezentantului ISMB, 1% dintre cadrele didactice existente în sistemul de învăţământ în Bucureşti este necalificat, în curs de calificare sau au alte studii superioare decât cele cerute specifice postului.

“Din punct de vedere al asigurării cu resursă umană, Bucureşti este într-o situaţie fericită. Noi avem acoperite toate posturile în procent de 100% chiar de la începutul anului şcolar. Acoperirea cu personal didactic calificat este de 99%. 1% dintre cadrele didactice existente în sistem la acest moment sunt fie necalificate, fie în curs de calificare, fie cu alte studii învăţământ superior decât cele cerute de specificul postului”, a afirmat inspectorul general.

Neacşu a menţionat că fenomenul de violenţă fizică şi verbală în şcolile bucureştene şi în alte zone este în creştere.

“Noi avem un sistem de monitorizare şi înregistrare a tuturor acestor evenimente la nivelul unităţii de învăţământ şi, într-adevăr, raportat la numărul de fapte în anul şcolar precedent, ne-am confruntat cu o creştere a acestui fenomen. Noi nu înregistrăm şi nu vorbim doar despre violenţă fizică, vorbim acum şi de violenţe emoţionale, agresiuni emoţionale la care pot fi supuşi elevii, fie de către alţi colegi, uneori, din nefericire, de către cadrele didactice de la clasă, fapt pentru care prevenirea bullingului în mediul şcolar este o prioritate pentru instituţia noastră”, a arătat Neacşu.

Ioana Mihaela Neacşu a spus că rata abandonului şcolar la nivelul Capitalei este de 5%.

“O altă prioritate a instituţiei noastre este reprezentată de programele şi măsurile pe care trebuie să le adoptăm în vederea reducerii absenteismului şi a ratei abandonului şcolar. Deşi la nivelul Capitalei această este cea mai mică din ţară, fiind situată la 5%, credem că este important să oferim servicii educaţionale de calitate pentru toţi elevii, nu doar pentru o parte dintre ei. Ne preocupă problematica modului în care vom gestiona integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale în învăţământul de masă”, a mai declarat inspectorul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.