Zeci de femei interesate de start-up-uri și-au înscris ideile de business și proiectele inovatoarea la competiția de pitching Women Startup Competition Europe, susținută de Avon. Echipele care au fost selectate pentru semifinala competiției și-au prezentat ideile în cadrul unui eveniment special la București, pe 19 septembrie, la Impact Hub.
Cele 8 semifinaliste au susținut un pitch de două minute și au participat la o sesiune de întrebări și răspunsuri de patru minute cu membrii juriului. La procesul de selecție a participat și Andreea Moldovan, Director General AVON în România, Republica Moldova, Bulgaria, Albania şi Macedonia.
Proiectul câștigător al semifinalei de la București îi aparține Anei Maria Onică și se numește Nummo Kids, o aplicație de logopedie sub formă de joc dezvoltată special pentru copiii cu deficiențe de auz. Aplicația poate fi folosită și de către copiii care învață să vorbească sau au mici deficiențe de pronunție. Locurile 2 și 3 au fost ocupate de proiectul Manna Food, idee aparținându-i Mihaelei Ilie, și de platforma Hireup, creată de Mihaela Nedelcu.
Ana Maria își va prezenta ideea de afacere la finala Women Startup Competition Europe, care va avea loc la Londra în noiembrie 2019. Din auditoriu vor face parte investitori internaționali, mentori de startup-uri și directori ai unor corporații globale.
„Proiectele au fost surprinzător de bune, iar pasiunea fiecărei candidate și dorința de a a da ceva înapoi societății ne-au inspirat pe toți în această seară. Fiecare candidată a fost o câștigătoare astăzi aceasta prin curajul de a-și urma visurile și prin încrederea de care au dat dovadă în această seară”, a declarat Andreea Moldovan, General Manager Avon SEE.
Echipele câștigătoare vor putea beneficia de un program de mentorat, personalizat pentru beautytech și realizat de Avon, lider de produse cosmetice de înfrumusețare, oportunități pilot și contracte comerciale cu aceeași companie, precum și expunerea la nivel global.
Women Startup Competition Europe este o organizație non-profit care își propune să inspire, să educe și să aducă laolaltă antreprenoare din toată lumea. Din aprilie 2019, AVON sponsorizează subcategoria de frumusețe a competiției prin notarea și selectarea aplicațiilor și asistență în alegerea câștigătoarelor. Avon se angajează să ofere acestora un program de mentorat personalizat în incubatorul său de inovație, pentru a ajuta la susținerea creșterii afacerii lor și a potențialului unei colaborări viitoare în comercializarea ideii, produsului și brandului lor.
În Europa, startup-urile fondate pentru femei reprezintă mai puțin de 27% din total, iar investitoarele doar 7% din fondul de finanțare. Women Startup Competition încearcă să schimbe aceste statistici, acționând ca incubator – oferind sprijin și conectând antreprenoarele cu investitorii pentru a-și dezvolta afacerile.
În ultimii cinci ani, la Women Startup Competition s-au înscris circa 750 de fondatoare de business din 10 țări.
”Ediția din acest an a fost organizată pentru prima dată în București și am fost recunoscători pentru numărul sponsorilor și partenerilor care ni s-au alăturat pentru a-l construi într-un eveniment de succes. Finalistele au primit susținere atât din partea companiilor românești de servicii în antreprenoriat, cât și de la organizații internaționale de business, toți dornici să le susțină ideea și compania”, a declarat Raluca Culda, Ambasador Local WSC.