Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, a declarat, miercuri, că pregătirea actuală a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar este precară, fiind nevoie de introducerea unor noi module de formare a viitorilor dascăli, pentru a avea un sistem educaţional de calitate în România.
Coaliţia pentru Educaţie a demarat o audiere publică, în care a implicat specialişti în ştiinţele educaţiei, pentru a întocmi un raport naţional menit să stabilească dacă pregătirea iniţială a dascălilor ar trebui făcută în cadrul unui masterat didactic, sau în cadrul unui modul psihopedagogic cu o durată mai mare decât cea actuală. Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, spune că ambele variante sunt necesare în acest moment, dar aşteaptă rezultatele raportului pentru a stabili pe care o va susţine.
Ligia Deca, consilier de stat din Departamentul de Educaţie al Administraţiei Prezidenţiale, a precizat la acelasi eveniment că în ultima perioadă România tot mai puţini sunt cei care îmbrăţişează profesia de dascăl.
Concluziile preliminare ale raportului arată, printre altele, că viitoarele politici şi programe de formare iniţială a cadrelor didactice trebuie constituite astfel încât să asigure o dublă specializare, stagii de practică în şcoli, o pregătire specializată conform cu vârstele elevilor cărora urmează să le predea profesorul şi, nu în ultimul rând, aceste programe de pregătire să fie finanţate de la bugetul de stat în funcţie de nevoia de resurse umane estimată în sistemul preuniversitar.