Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a transmis o atenţionare prin care îi sfătuieşte pe consumatorii care achiziţionează pachete de servicii turistice să verifice dacă agenţia de turism are încheiată o poliţă de asigurare în conformitate cu legislaţia aplicabilă şi care este societatea de asigurare.
“Pentru că vine vacanţa, este important să ştiţi că în România există obligaţia stabilită de lege că agenţiile de turism să deţină o poliţă de asigurare pentru asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism”, atrage atenţia ASF, potrivit 1asig.ro.
Asigurarea este cumpărată de agenţiile de turism, dar beneficiarii acestei asigurări sunt cei care au cumpărat pachete de servicii de turism, obiectul poliţelor de asigurare fiind acoperirea de asigurator a riscului de neplată pe care îl are agenţia de turism faţă de turişti, cauzat de neexecutarea integrală sau parţială a contractelor de comercializare a pachetului de servicii turistice, în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei, respectiv atunci când agenţia nu achită debitul în termen de 15 zile calendaristice de la primirea de la turist a documentelor justificative sau dacă întrerupe în mod unilateral acordarea serviciilor.
Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice şi va fi plătită în termen de 30 de zile de la data primirii de către asigurator a documentelor justificative de la turist. Valoarea totală a asigurării pe agenţie de turism este în general mai mică decât valoarea pachetelor turistice contractate de agenţie, ceea ce poate duce la o despăgubire mai mică decât suma plătită de turist, menţionează ASF.
ASF pune la dispoziţia consumatorilor și un număr de telefon la care se pot obține informaţii şi clarificări, anume 0800 825 627.