Pentru iepuraşul Judy Hopps, Zootropolis este oraşul unde visurile pot deveni realitate. „Judy a privit întotdeauna Zootropolis drept un oraş unde poate deveni orice – locul unde ea poate face ceva diferit”, spune directorul Rich Moore. „Dar este cale lungă din Bunnyburrow.” Pe măsură ce ideile pentru „Zootropolis” au prins formă, realizatorii filmului şi-au dat seama că lumea elaborată pe care şi-au imaginat-o chiar avea picioare – de toate formele şi mărimile. „Avem şoricei care trăiesc alături de rinoceri şi elefanţi”, spune producătorul Clark Spencer. „Am vrut să respectăm adevăratele mărimi ale animalelor – lucru care se întâmplă rar în filmele de animaţie. Aşadar, în lumea noastră trebuiau să convieţuiască animale de toate dimensiunile, într-un mod natural şi creativ.”
Echipa de artişti, tehnicieni şi scenarişti a creat un oraş multifuncţional, care dispune de sisteme de transport de la cele mai mici până la cele mai mari, cu reţele de tuburi interconectate, de rampe, scări rulante şi căi de acces mari şi mici. În acest oraş locuiesc animale de diferite dimensiuni, care au diferite nevoi. „Zootropolis este format din mai multe cartiere cu medii diferite”, spune regizorul Byron Howard. „Fiecare cartier este conceput pentru un anumit tip de mamifer – aspectul, clima, totul reflectă habitatul de care animalele au nevoie pentru a se dezvolta. Şi prin crearea acestor medii, toate aceste diferite tipuri de animale care trăiesc împreună au transformat complet oraşul – am creat oportunităţi şi relaţii între animale care altfel nu ar fi fost posibile.”
Cele 6 cartiere din Zootropolis
Deşi posibilităţile erau nesfârşite, regizorii au fost nevoiţi să reducă numărul cartierelor din Zootropolis. În cele din urmă, s-au stabilit şase domenii-cheie, oferindu-i fiecăruia o paletă de culori şi detalii specifice.
Sahara Square este format din dune de nisip şi clădiri care sunt în formă de dune de nisip. „Centrul cartierului Sahara Square este inspirat de Monte Carlo şi Dubai”, spune director artistic Matthias Lechner. „Am aflat că animalele din deşert sunt în mare parte nocturne, deoarece este prea cald în timpul zilei. Aşa că am construit o mulţime de activităţi nocturne – cazinouri şi un hotel imens de palmieri, cu o oază care îl înconjoară.” Sahara Square are o paletă caldă de nuanţe de roşu, portocaliu şi galben.
Tundratown este construit în principal din zăpadă şi gheaţă, având o paletă de culori reci, formate din albastru şi turcoaz. „Sunt ventilatoare de zăpadă gigantice”, spune Lechner. „Acestea se opresc periodic – sunt parte a controlului climei. Nimic nu se dezgheaţă vreodată. Noi avem blocuri plutitoare de gheaţă în loc de trotuare. Maşinile sunt pe schiuri.” Designerii au adăugat pete de culoare cu ajutorul luminilor de neon plasate strategic, jucându-se cu reflexiile şi umbrele pentru a adăuga interes şi dimensiune zonei.
Rainforest este cartierul care găzduieşte sute de copaci imenşi, lucioşi şi care scot aburi precum copacii din jungla verde – copaci artificiali care trag apă dintr-un râu pentru a crea atmosfera de aburi cerută de localnici. „Pădurea tropicală este formată dintr-un mediu vertical cu alei, poduri şi gondole”, spune Lechner. Potrivit lui Goetz, numărul mare de copaci – mai mult de o jumătate de milion – ilustrează unul dintre progresele majore în domeniul tehnologiei, care a permis artiştilor să creeze incredibilele medii detaliate din Zootropolis.
Bunnyburrow, locul natal al lui Judy Hopps, este populat în majoritate de către agricultori care cultivă morcovi, precum părinţii lui Judy. Spaţiul întins al acestui cartier contrastează cu străzile aglomerate ale oraşului Zootropolis. „Este o parte foarte rurală din această lume”, spune Howard. „Este la aproximativ 300 de kilometri depărtare de oraşul Zootropolis. Dacă Zootropolis ar fi Manhattan, atunci Bunnyburrow este ca Yonkers – o cale de ieşire din ţară. Iepuraşii se nasc şi îşi trăiesc viaţa acolo. Nici unul dintre locuitorii cartierului nu înţelege de ce Judy vrea să plece de aici şi să se mute în cel mai mare oraş.”
Savanna Central este cartierul unde îşi au sediul Departamentul de Poliţie din Zootropolis (ZPD), Primăria şi Gara Centrală, cu staţia de tren plină de viaţă unde Judy Hopps coboară când ajunge pentru prima dată în oraş. Modelat parţial după modelul hub-and-spoke din Disneyland – Savanna Central este nodul central de comunicaţii din Zootropolis. „Animale din fiecare cartier se intersectează aici”, spune Goetz. Detaliile caracteristice ale acestui cartier sunt reprezentate de apă şi tema savanei, cu salcâmi şi tonuri calde, precum portocaliu, şi tonuri de gri ca frunzele de măslin.
Little Rodentia este locul unde îşi au reşedinţa cele mai mici mamifere din Zootropolis. „Este un oras în miniatură, cu locuinţe, magazine şi străzi potrivite pentru dimensiunile rozătoarelor”, spune Lechner. „Este înconjurat de un gard mare, astfel încât animalele mari să nu poată umbla prin el.” Este realizat la scară mică, dar Little Rodentia beneficiază de toate facilităţile de lux ale marilor oraşe, inclusiv un salon de coafură şic care să satisfacă minuscula clientelă de nivel înalt.”
De fapt, realizatorii filmului au construit clădirile din Little Rodentia la scară mică după centrul oraşului Los Angeles, pe care l-au fotografiat dinspre linia orizontului. „Ne-am dorit să surprindem diferenţa dintre aceste două scări diferite, ca şi cum ar fi una lângă alta”, spune regizorul de lumini Brian Leach.
Filmul „Zootropolis” este distribuit de Forum Film România şi a avut premiera pe 4 martie 2016, fiind distribuit în format 3D, atât în varianta subtitrată, cât şi în cea dublată.