Copiii cu deficiente de invatare, cum este dislexia, vor beneficia de educatie si de evaluari periodice adaptate, ceea ce inseamna ca cu deficienţe de învăţare pot folosi la şcoală materiale sau instrumente compensatorii, inclusiv tehnologie informatică, şi vor beneficia de evaluare adaptată pe parcursul semestrelor, potrivit unor reglementări aduse Legii Educaţiei, care au fost publicate în Monitorul Oficial.
În învăţământul primar, cu precădere pentru clasa pregătitoare şi pentru clasa I, se vor efectua, în mod obligatoriu, teste de evaluare a capacităţii de învăţare în vederea depistării precoce a tulburărilor de învăţare. Dacă se descoperă că elevul are probleme de învăţare, atunci se vor stabili metode specifice de educaţie şi de asigurare a terapiilor specifice, iar pe parcursul ciclului de învăţământ primar se vor efectua evaluări anuale.
Nnoile reglementări mai prevăd ca la nivelul centrelor judeţene de resurse şi de asistenţă educaţională să existe consiliere parentală pentru părinţii care au copii cu tulburări de învăţare, pentru a se asigura comunicarea şi colaborarea între şcoală, familie şi specialişti pentru diagnosticarea şi reabilitarea pe tot parcursul şcolarizării elevilor.
Actul normativ mai prevede ca in cadrul programelor de formare continuă a personalului didactic se vor introduce sesiuni de informare şi cursuri de perfecţionare asupra problemelor legate de tulburări de învăţare, în vederea dobândirii de competenţe în identificarea acestora şi a capacităţii de aplicare a unor strategii didactice potrivite.
În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a noilor reglementări legislative, Ministerul Educaţiei elaborează o metodologie care va cuprinde procedurile de evaluare pentru depistarea tulburărilor de învăţare, precum şi cadrul general de asigurare a cadrelor didactice cu pregătire adecvată şi a terapiilor specifice.