Familia este în continuare cea mai importantă pentru noi și de aceea ne gândim cu fiecare ocazie să o răsfățăm. În perioada sărbătorilor de iarnă, 64% dintre românii care fac cumpărături online vor oferi cadouri în primul rând celor din familie, în timp ce 1 din 2 persoane va oferi cadouri și rudelor apropiate. În plus, aproape o treime dintre persoanele active online se pregătesc cu daruri pentru prieteni și 10% își vor surprinde cu un cadou colegii de muncă sau alte cunosținte.
Conform unui studiu Compari.ro realizat în luna octombrie 2015 de GKI Digital, cumpărătorii din mediul online vor achiziționa cadouri pentru aproximativ 6 persoane, în valoare totală de 570 RON.
În ceea ce privește tipul cadourilor pe care intenționează să le ofere, utilizatorii din mediul online au în topul preferințelor 4 categorii diferite de game de produse: 62% articole de îmbrăcăminte, 48% produse cosmetice și 45% jucării pentru copii, lăsând pe locul 4 produsele electronice cu 43%.
Când vine vorba de sursele care îi inspiră pe români în alegerea cadourilor, 73% dintre cumpărătorii online se inspiră pentru idei de cadouri căutând pe internet și 47% din materiale promoționale și flyere. Pe locul 3 în topul celor mai populare surse de inspirație se află chiar abordarea directă a destinatarului.
De altfel, în căutările din mediul online pentru cadourile de sărbători, 75% dintre respondenți urmăresc ofertele magazinelor online și 74% accesează motoarele de căutare. De altfel, rolul paginilor de comparare a prețurilor au crescut de anul trecut cu 70% în topul surselor de informare ale românilor.
În următoarea lună 87% dintre cei intervievați intenționează să achiziționeze cadourile de Crăciun din magazinele online și 57% vor fi prezenți și în centrele comerciale, magazinele tradiționale și de specialitate fiind a treia opțiune, la o distanță considerabilă de primele două, doar 28% dintre intervievați declarând că vor cumpăra cadouri de aici.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 500 de persoane, dintre care 58% bărbați și 42% femei. Mai mult de jumătate dintre respondenți au vârsta cuprinsă între 30-50 de ani și au studii superioare. În plus, 91% dintre respondenți au efectuat cumpărături online măcar o data.