Un proiect de lege care reglementează politicile de marketing practicate de producătorii substituenților de lapte matern a fost adoptat miercuri de plenul Camerei Deputaților.
Proiectul a fost aprobat cu 275 de voturi pentru și patru abțineri.
În dezbaterile din plenul Camerei Deputaților, deputatul liberal Roberta Anastase, unul dintre inițiatorii proiectului, a declarat că proiectul reglementează modul în care înlocuitorii laptelui matern pot fi plasați pe piață.
“Creăm un cadru legislativ pentru promovarea beneficiilor alăptării, dar și susținerea mamei în utilizarea corectă a substituenților materni atunci când ei sunt necesari, precum și contracararea marketingului agresiv al substituenților laptelui matern”, a explicat Anastase.
La rândul său, deputatul liberal Claudia Boghicevici a arătat că proiectul nu își propune restricționarea vânzării substituenților de lapte matern, ci restricționarea politicilor de marketing practicate de producătorii de substituenți de lapte matern.
Varujan Pambuccian a anunțat că grupul minorităților naționale din Camera Deputaților susține proiectul, dar le-a reproșat colegelor de la PNL că au făcut repetate discriminări de gen de la tribuna forului.
“Am venit la această tribună să protestez împotriva repetatelor discriminări de gen făcute de colegele noastre. Ce înseamnă aia ‘deși sunt bărbați’? Adică cum sunt bărbații? Mai cretini, mai incapabili să priceapă? Vă rog ca asemenea discriminări de gen să nu se mai repete de la această tribună”, a declarat deputatul Varujan Pambuccian, liderul grupului minorităților.
Potrivit raportului comisiilor pentru sănătate și industrii din Camera Deputaților dat la acest proiect, obiectivul constă în “crearea cadrului juridic necesar asigurării unei nutriții adecvate și sănătoase pentru sugari și copii de vârstă mică până la doi ani, prin protecția și promovarea alăptării, în vederea menținerii sau îmbunătățirii stării de sănătate a acestora, prin asigurarea utilizării corecte a înlocuitorilor laptelui matern, atunci când aceștia sunt necesari, prin reglementarea marketingului lor și prin furnizarea de informații consistente, obiective și accesibile, într-o formă adecvată publicului”.
Inițiativa legislativă a fost semnată de parlamentari de la toate grupurile parlamentare.
Camera Deputaților este for decizional în acest caz.