Sistemul electronic al cardului de sănătate nu mai funcţionează online, luni, de la ora 16.30, din cauza unor variaţii de tensiune în reţeaua electrică, a anunţat Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, care a preciza că pacienţii trebuie să primească în continuare servicii medicale.
Potrivit conducerii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, specialiştii lucrează pentru remedierea defecţiunii, sistemul putând redeveni funcţional în termen de maxim trei ore.
Până la remedierea problemelor, pacienţii trebuie să primească în continuare servicii medicale şi farmaceutice, în sistem offline, aşa cum prevăd normele de utilizare a cardului naţional de sănătate, a precizat CNAS.
Pe site-ul CNAS a fost postat anunţul de avertizare a furnizorilor despre această situaţie.
Sistemul electronic al cardului de sănătate a fost întrerupt şi vineri, timp de aproximativ cinci ore, din cauza unei defecţiuni, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate spunând că astfel de situaţii nu ar trebui să afecteze pacienţii, dacă se respectă normele de utilizare a documentului.
Preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea, declara că pacienţii nu ar trebui să fie afectaţi de defecţiuni la sistemul cardului de sănătate, precizând că aceştia primesc consultaţii şi servicii medicale atunci când apar situaţii de acest fel, aşa cum este prevăzut şi în legislaţia în vigoare.
Potrivit normelor de utilizare, postate pe site-ul CNAS, după introducerea cardului în cititor, se tastează PIN-ul de către asigurat, iar sistemul este pregătit să păstreze amprenta de timp şi numărul de card folosit, fiind înregistrat serviciul prestat, în aplicaţie de furnizori. De la momentul repunerii în funcţiune a sistemului CEAS, serviciile efectuate şi operate în aplicaţie de furnizori trebuie încărcate în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), în limita a 72 de ore.
Astfel, toate serviciile prestate şi operate în sistem până la remedierea defecţiunii, se vor valida în PIAS pe baza amprentei de timp şi a numărului de card.
Serviciile medicale sunt acordate, începând din 1 septembrie, doar cu cardul de sănătate. Dacă pacientul nu este asigurat sau are card emis, dar nu îl prezintă furnizorului, acesta va putea primi doar servicii medicale de urgenţă. Copiii cu vârsta până în 18 ani, care nu au primit card de sănătate, beneficiază de servicii medicale, acordate indiferent dacă părinţii sau tutorii legali sunt sau nu asiguraţi.