Cetatenii vor avea la dispozitie o platforma on-line prin intermediul căreia clienţii vor putea afla unde găsesc mai ieftin produsele de care sunt interesaţi, a anuntat presedintele institutiei Bogdan Chiritoiu.
Consiliul Concurenţei va lansa până la sfârşitul acestui an Monitorul Preţurilor, site-ul care va afişa preţurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coşul zilnic al populaţiei.
Principala problemă cu care se confruntă autoritatea de concurenţă în acest caz este reticenţa marilor lanţuri de magazine de a se implica în proiect. Reprezentanţii acestora au sustinut de mai multe ori că Monitorul Preţurilor este greu de realizat, având în vedere că modificările de preţ pot apărea zilnic şi chiar de mai multe ori pe zi. În prezent, marii retailerii deţin aproximativ 60% din piaţa de comerţ din România.
“Retailerii consideră este complicat să furnizeze preţurile produselor pe care le comercializează. În cele din urmă, după mai multe multe întâlniri şi discuţii cu reprezentanţii fiecărui lanţ de magazine, aceştia au fost de acord cu realizarea proiectului”,, a explicat preşedintele Consiliului Concurenţei.
Preşedintele Consiliului Concurenţei a precizat că doreşte ca site-ul Monitorul Preţurilor să fie funcţional până la sfârşitul acestui an.