Unilever a anuntat, marti, ca si-a indeplinit obiectivul de a trimite zero deseuri la groapa de gunoi in urma proceselor de productie si a redus semnificativ emisiile de dioxid de carbon si apa utilizata pentru productie, cu 37% si, respectiv, cu 32 % pentru tona de productie, comparativ cu 2008. Potrivit declaratiilor, peste 55% dintre materiile agricole ale Unilever sunt acum obtinute prin metode sustenabile, oficialii companiei subliniind cresterea interesului pentru acest concept.
”Intr-o lume schimbatoare, cu provocari create de cresterea populatiei si schimbarile climatice, nevoia de adaptare a mediului de afaceri este evidenta. Daca vrem sa ne dezoltam este necesara o abordare tranformationala la nivelul intrgului lant valoric al companiilor. Consumatorii observa aceasta nevoie si cauta cat mai mult brandurile si companiile responsabile. Din experienta noastra, al caror scop si ale caror produse raspund cererii sunt bradurile sustenabile”, a declarat, intr-o conferinta de presa, Jerek Malinovski, general manager at South Central Europe.
In consecinta, după patru ani de când raportează rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil, compania anunță că integrarea sustenabilității în businessul Unilever generează creștere şi eficientizare a costurilor.
In Romania, Unilever va lansa in curand o noua gama de produse Delikat, cu o cantitate de sare redusa cu 10%, ca parte a angajamentului global de a respecta recomandarile Organizatie Mondiale a Sanatatii in domeniu. Inghetata pentru copii contine cu 110kcal/portie, Unilever fiind in proces de reducere a caloriilor pentru toate produsele din portofoliul de inghetata. Obiectivul final fiind, ca pana in 2018 produsele din portofoliul de inghetata Unilever sa aiba mai putin de 300kcal/portie.
În ceea ce privește programele educaționale, Unilever este partener pentru al patrulea an, prin intermediul Federaţiei Romalimenta, în programul educațional “Și eu trăiesc sănătos” ce are ca obiective prevenirea obezității infantile la copiii cu vârsta pâna la 12 ani și promovarea unui stil de viață sănătos în rândul familiilor. Ca rezultat al programului, Unilever a ajuns la 67.000 de copii din 250 de școli, din patru orașe din țară.
Becel continuă lupta împotriva colesterolului, şi, în fiecare an, în luna septembrie, Unilever desfăşoară campanii educaţionale de conştientizare a importanţei sănătăţii inimii şi pune la dispoziție consumatorilor teste de colesterol gratuite.
Brandul CIF își continuă misiunea socială de a curăța România. În 2015 se concentrează pe curățarea unor spații bine cunoscute românilor: scările de bloc.
Domestos continuă și în 2015 să susţină UNICEF. Pentru fiecare sticlă de Domestos 24H Plus, 5% din veniturile obţinute în urma vânzării sunt redirecţionate către UNICEF pentru programele care ajută la îmbunătăţirea condiţiilor de igienă.
Activitatea Unilever din România confirmă că brandurile cu o misiune socială sunt în creștere și sunt preferate de către consumatori. Domestos și CIF sunt exemple în acest sens, motiv pentru care Unilever a decis să continue campaniile sociale ale acestor branduri pentru al doilea an.
Totodată, Unilever își demonstrează angajamentul pentru valorile sustenabilității și se alătură familiei Global Compact, prezentă începând din acest an și în România pentru a pune în practică principiile globale pe care Națiunile Unite le-au stabilit în setarea unei agende a sustenabilității corporative.
Ce importanţă acordă românii sustenabilităţii?
O cercetare a Boston Consulting arată că, în Statele Unite ale Americii, “bunurile de larg consum responsabile” au o tendință de creștere accelerată și reprezintă acum 15% din totalul cumpărăturilor.
Pentru a determina dacă românii acordă importanţă sustenabilităţii, Unilever a realizat o cercetare prin intermediul platformei iVox.ro. Studiul s-a desfăşurat în perioada 18 – 22 mai 2015 pe un eşantion de 2.886 respondenți, cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani, din mediul urban.
Rezultatele cercetării indică faptul că majoritatea respondenţilor consideră sustenabilitatea ca fiind o ramură importantă (43%) şi chiar foarte importantă (49%) pentru societatea în care trăiesc.
Cei mai mulţi dintre respondenţi asociază acest termen atât cu mediul înconjurător (23%), cu economia (33%) şi, într-o proporţie mai scăzută, cu implicarea în comunitate, în timp ce 35% consideră că sustenabilitatea se referă la toate cele trei domenii.
69% dintre respondenţi susţin că reuşesc să facă economie la resurse în viaţa de zi cu zi, astfel putând declara că duc o viaţă sustenabilă, iar 64% dintre participanţii la sondaj apreciază că acțiunile lor zilnice aduc beneficii mediului înconjurător.
Cercetarea arată că majoritatea românilor (79%) consideră că și-au schimbat în ultimii patru ani comportamentul cu privire la economia la apă, energie şi deşeuri.
De asemenea, aprecierea globală a comportamentului sustenabil are efecte și în România: o bună parte dintre respondenţi consideră că este important (50%) şi foarte important (20%) să găsim în magazine branduri sustenabile.