Miercuri seara a inceput a 68-a editie a Festivalului de Film de la Cannes, Romania fiind reprezentata de trei pelicule: doua lungmetraje in sectiunea “Un certain regard” si un scurtmetraj la sectiunea “Semaine de la critique”.
De pe un afis monumental, radiaza chipul de neuitat al actritei Ingrid Bergman, care ar fi implinit anul acesta 100 de ani. Directorul festivalului Thierry Fremaux recunoaste ca, odata selectia stabilita, nu-i mai sta gandul la filme. “Pe durata festivalului, ne concentram asupra organizarii, a securitatii, ne preocupa cum sa-i facem pe oameni sa se simta bine. Si..soarele! O sa fie sa fie sau nu soare? Asta e intodeuana de maxima importanta la Cannes”, a spus Fremaux, citat de Stirileprotv.ro.
Are insa si alte emotii extracinematografice, legate de nebunia selfie-urilor: “Nu, nu le pot interzice si nici nu vreau. Nu sunt politist si nu vreau sa fac pe durul. Dar anul trecut chiar au fost probleme. Fiecare persoana care urca scarile Palatului Festivalului isi facea cate trei poze cu sine insusi pe covorul rosu. Ganditi-va numai: doua mii de locuri ori trei poze pentru fiecare. Mereu proiectiile au fost in intarziere. Din cate am citit intr-o revista englezeasca recent, moda selfie-urilor ar fi deja depasita. Asa ca, daca vreti sa fiti in pas cu moda, nu va faceti selfieuri! E ridicol!”, a mai spus directorul festivalului.
Cinematografia romaneasca este amplu reprezentata. Pelicula lui Corneliu Porumboiu – Comoara – spune povestea a doi vecini care, stransi cu usa de datoriile la banca, viseaza la o comoara ce s-ar gasi chipurile in satul bunicilor unuia dintre ei. Fac rost de un detector de metale si incep sa caute comoara.
In aceeasi sectiune – Un certain regard – lui Porumboiu ii face concurenta Radu Muntean, al carui film -Un etaj mai jos – investigheaza dilema morala a martorului unei crime. Scurtmetrajul Ramona realizat de Andrei Cretulescu concureaza in sectiunea Semaine de la critique.