România trece la ora oficiala de vara în noaptea de sâmbătă spre duminică, ceea ce inseamna ca ceasurile trebuie date înainte cu o oră, adică ora 3.00 va deveni ora 4.00, astfel că duminică, 29 martie, care va avea 23 de ore, va fi cea mai scurtă zi din an. Ora oficială de vară este valabilă între ultima duminică din luna martie şi ultima duminică din octombrie.
CFR Călători informează că trecerea la ora oficială de vară nu modifică mersul trenurilor în vigoare.
Trenurile de călători vor circula după ora actuală (de iarnă) până în noaptea de 28/29 martie 2015 la ora 03.00, care va deveni ora 04.00. După ora 04.00, trenurile vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora oficială de vară. Astfel, 69 de trenuri, din care șase trenuri internaţionale, 26 InterRegio și 37 Regio aflate în circulaţie între 03.01 şi 04.00 (ora iarnă), vor ajunge la destinație la ora modificată, de vară.
Trenurile spre Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Ucraina şi Bulgaria vor circula normal, după orele trecute în mersul trenurilor, pentru că trecerea la ora de vară se face în aceeaşi zi şi în aceste state.
După ce ceasurile vor fi date înainte cu o oră, diferenţa dintre ora oficială a României şi Timpul Universal (GMT) va fi de trei ore.
Pe perioada lunilor de vară, când soarele răsare la ora 4.30 şi apune la ora 20.00, s-a recurs la această convenţie, aplicată în România din anul 1979, pentru folosirea optimă a luminii naturale şi reducerea iluminatului artificial.
În conformitate cu Convenţia fusurilor orare, ceasornicele arată pentru fiecare punct de pe Pământ acelaşi minut şi aceeaşi secundă, iar diferenţele dintre ore sunt date de faptul că la fiecare 15 grade longitudine apare o oră în plus.
Numerotarea acestor fusuri începe de la meridianul de origine, ce trece prin localitatea Greenwich, din Marea Britanie, în sens pozitiv către est. Astfel, pentru Europa, ora Europei Occidentale este ora fusului 0, a Europei Centrale – ora fusului 1 şi a Europei Orientale – ora fusului 2. România se află în fusul orar 2.