Unilever a semnat un parteneriat cu Grupul Genesis Biopartner, prin care își ia angajamentul să livreze, pentru a fi transformate în energie, toate deșeurile provenite din alimentele expirate de la depozitul Unilever din Ariceștii Rahtivani, Județul Prahova. Astfel, produsele alimentare expirate (margarina, înghețata, muștarul, maioneza, ketchup-ul) sunt transformate în energie regenerabilă.
Produsele Unilever sunt transformate în biogaz si, ulterior, în energie regenerabilă, în cogenerare, în cadrul primei stații românești construite la Filipeștii de Pădure, în Județul Prahova, de către Grupul Genesis Biopartner. Stația procesează zilnic o cantitate de 50 de tone de substrat organic și produce energie regenerabilă (electrică și termică). Energia electrică este livrată în rețeaua națională și energia termică (abur și apă caldă), către un consumator local.
Proiectul face parte dintr-un amplu plan pentru un stil de viata durabil. Compania Unilever a anunțat miercuri rezultatele bune pentru primii trei ani de la momentul lansării Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil și va extinde obiectivele sale pentru a avea un impact și mai mare la nivel global.
Unilever lucrează pentru a îndeplini obiectivul major de dublare a cifrei de afaceri până în 2020, în timp ce își înjumătățește amprenta de mediu și crește impactul social pozitiv al brandurilor sale. Unilever și-a propus: îmbunătățirea sănătății și a bunăstării a peste un miliard de oameni, procurarea în proporție de 100% de materii prime sustenabile și înjumătățirea impactului asupra mediului a produselor, de-a lungul întregului lanț valoric.
Cu 7 milioane de locuitori pe planetă, resursele naturale au devenit supra solicitate. Temperaturile sunt în creștere, apa s-a transformat într-o resursă limitată, prețul pentru energie a crescut, iar nevoile alimentare demonstrează, încă o dată, marea diferență dintre bogați și săraci. Unilever crede în schimbarea pe care o pot aduce companiile și caută constant soluții pentru rezolvarea acestor probleme.
Planul Unilever răspunde unor dileme importante și vine cu propuneri clare de îndeplinire a obiectivelor de sustenabilitate, dar și a obiectivelor de afaceri. Oficialii companiei au declarat ca in viitor vor fi extinse eforturile în zone care vor determina schimbări importante pentru: îmbunătățirea vieților, tratament corect la locul de muncă, oportunități pentru femei, afaceri incluzive, eliminarea despăduririlor, agricultura sustenabilă și micii fermieri, apă, sanitizare și igienă.
Reducerea continutul de sare
Pana in anul 2010, Unilever a redus continutul de sare din produsele sale. „Obiectivul nostru este sa reducem in continuare nivelul de sare pentru a-i ajuta pe consumatorii din Romania sa ajunga la o cantitate maxima de sare de 5g/zi, potrivit recomandarilor organizatiilor internationale din domeniul nutritiei. Ne-am propus sa reducem, in medie, cu inca 15 – 20% cantitatea de sare din produsele noastre, in perioada 2015 – 2020, potrivit obiectivelor fixate la nivel global”, se arata in comunicatul companiei.
In Romania, prin Federatia Patronala Romana din Industria Alimentara ROMALIMENTA, din care face parte si Unilever ca membru fondator, a incheiat un parteneriat cu Ministerul Sanatatii prin care si-a luat anagajamentul sa reduca cantitatea de sare din produsele companiilor membre.
Eliminarea grasimilor trans si reducerea grasimilor saturate
Unilever s-a angajat si sa elimine pana la finalul anului 2012 grasimile trans provenite din uleiuri partial hidrogenate din toate produsele sale, la nivel global, obiectiv atins inainte de termen. Mai mult, margarinele tartinabile de noua generatie contin mai putin de 33% grasimi saturate si cel putin 15% acizi grasi esentiali Omega 3 si Omega 6.
Despre companie
Unilever, unul dintre cei mai puternici jucatori de pe piata bunurilor de larg consum din Romania, este cunoscut pentru portofoliul sau de marci in care sunt incluse Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Radox, Rexona, Axe, Clear, Signal, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Algida, Lipton. Unilever este prezent in Romania din anul 1995. De atunci a investit aproape 125 milioane euro, fiind unul dintre cei mai importanti investitori din Romania.
Unilever este reprezentat pe piata romaneasca de catre doua companii: Unilever South Central Europe – care coordoneaza din Bucuresti operatiunile de marketing si vanzari in Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova si Kosovo – si Unilever Romania, compania care gestioneaza operatiunile de productie desfasurate pe platforma industriala de la Ploiesti.