Programul de lucru al serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor din Capitală a fost prelungit în weekend pentru persoanele care trebuie să-și schimbe actele de identitate pentru a putea vota la alegerile europarlamentare de duminică.
Potrivit unui comunicat al Primăriei Municipiului București (PMB), pentru eliberarea actelor de identitate pentru persoanele cu drept de vot care nu au sau care dețin act de identitate cu termen de valabilitate expirat, programul de lucru cu publicul va fi sâmbătă, între orele 8,00 și 16,00, iar duminică, în intervalul orar 8,00-21,00.
Cartea de identitate se întocmește și se eliberează pe baza cererii scrise a persoanei și a documentelor cu care potrivit legii se face dovada numelui, stării civile, cetățeniei române și a domiciliului.
Contravaloarea producerii și eliberării cărții de identitate este de 7 lei și se achită la ghișeele birourilor de evidență a persoanelor din sectoarele 1, 3 și 6, unitățile CEC Bank în sectorul 5, la oficiile poștale în sectorul 2 și 4 sau ghișeele direcțiilor de impozite și taxe locale pentru sector 4.
Atunci când nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovezi cu privire la domiciliu, etc.) se va elibera carte de identitate provizorie, caz în care se vor depune și trei fotografii și taxa de 1 leu achitată în același mod ca și în cazul cărților de identitate.
Pentru eliberarea unui nou act de identitate (carte de identitate sau carte de identitate provizorie) ca urmare a expirării termenului de valabilitate, pierderii, furtului, deteriorării sau distrugerii actului de identitate, cetățenii vor prezenta și un timbru fiscal în valoare de 5 lei.