Nela Popoveniuc, profesor la Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” Bacău şi masterand la Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei de la Universitatea din Suceava a conceput o nouă metodă de predare pentru elevii de la clasele din ciclul primar. Invenţia dascălului va fi omologată la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM).
Potrivit Evz.ro, „Metoda performanţelor diferenţiate”, aşa cum a fost denumită, se concentrează pe elev şi poate fi aplicată în clase de până la 30 de copii. Fiecare dintre aceştia va avea ocazia să iasă la tablă pe parcursul unei ore de curs, relatează monitorulsv.ro.
Pentru a putea aplica noua metodă, este necesar ca în sala de clasă să existe cinci table. Fiecare tablă va fi împărţită în cinci coloane, unde vor fi scrise exerciţii pentru fiecare elev în parte. Elevii vor fi împărţiţi în grupe de câte zece, asemănătoare din punctul de vedere al performanţelor şcolare, iar fiecare grupă va ieşi pe rând la tablă.
Exerciţiile din fiecare coloană vor fi diferenţiate pentru nivelul de cunoştinţe ale fiecărui copil. În timp ce o grupă rezolvă un set de exerciţii, elevii ceilalţi urmăresc dacă cei de la tablă rezolvă corect, iar la final îşi spun observaţiile. La finalul lecţiei, profesorul va aprecia performaţele fiecărei grupe, dar şi ale fiecărui elev în parte. Nela Popoveniuc aplică deja metoda la şcoala unde predă.