Compania italiana Ferrero, care produce ouale Kinder, este in centrul unor critici, fiind acuzata ca promoveaza stereotipuri periculoase pentru societate, deoarece a anuntat ca va lansa pe piata din Marea Britanie o editie limitata de oua cu ambalaje albastre destinate baietilor si ambalaje roz pentru fete. Ouăle roz vor conține păpuși, în timp ce ouăle albastre vor conține masini de jucarie.
Reprezentantii Ferrero au declarat, citati de The Independent ca ouăle de ciocolată, in aceasta formula, vor ajunge pe rafturi luna viitoare.
Firma spune că produsele nu sunt destinate să întărească stereotipurile de gen, ci doar ar permite părinților sa aleaga produsul cel mai relevant pentru copilul lor. Charlie Cayton reprezentantul Ferrero a declarat ca s-au facut studii de piata inainte de lansare si parintii in proportie de 66 la suta s-au aratat incantati de idee. El a adaugat ca firma nu sustine sau promoveaza aceste produse pe criterii de sex.
„Este derutant să scoată pe piaţă astfel de ouă, e o stereotipie pe care ei nu o recunosc”, a declarat Trisha Lowther, iniţiatoarea campaniei Let Toys Be Toys, care sugereaza ca producatorii îsi vor pierde mulţi dintre cumpărătorii potenţiali.
Kinder Surprise are prevazut un buget de promovare de 5,3 milioane lire. Anul trecut, Ferrero a lansat produse similare in Germania.