Peste trei sferturi dintre părinţii copiilor cu dizabilităţi susţin că nu sunt mulţumiţi de calitatea sistemului de educaţie oferit copiilor cu dizabilităţi, majoritatea lor considerând că programa şcolară nu este adecvată nevoilor acestei categorii, potrivit unui studiu realizat de CEDCD, citat de Mediafax..
Conform cercetării realizate de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD), 74,2 la sută dintre respondenţi consideră că accesul copiilor cu dizabilităţi în învăţământul de masă nu este asigurat, în sensul în care aceştia nu sunt primiţi în unităţile de învăţământ.
Dintre persoanele chestionate, 78,7 la sută consideră că programa de educaţie nu este adecvată nevoilor copiilor cu dizabilităţi, iar 66,5 la sută spun că nu au beneficiat şi nu auzit de existenţa cadrului didactic de sprijin sau a cadrului didactic itinerant. Potrivit aceluiaşi studiu, 66,5 la sută dintre respondenţi au declarat că nu au beneficiat de serviciile unui psiholog în cadrul unităţilor de învăţământ, iar 73,8 la sută dintre aceştia susţin că nu au întâlnit niciodată o clasă sau grupă de copii cu dizabilităţi integrată într-o şcoală de masă.